بازدهی انرژی تراشه اگزینوس 2500 در گلکسی اس 25 حتی از اسنپدراگون 8 نسل چهار نیز بهتر است


بازدهی انرژی تراشه اگزینوس 2500 در گلکسی اس 25 حتی از اسنپدراگون 8 نسل چهار نیز بهتر است

این روزها توسعه تراشه اگزینوس 2500 یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که سامسونگ درگیر آن است. انتظار می‌رود این تراشه امسال حداقل در برخی از گوشی‌های سری گلکسی اس 25 به کار گرفته شود. به تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد این تراشه قرار...

این روزها توسعه تراشه اگزینوس 2500 یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که سامسونگ درگیر آن است. انتظار می‌رود این تراشه امسال حداقل در برخی از گوشی‌های سری گلکسی اس 25 به کار گرفته شود. به تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد این تراشه قرار است با استفاده از فناوری‌های جدید سامسونگ بازدهی انرژی بسیار خوب و حتی بهتر از تراشه اسنپدراگون 8 نسل چهار را فراهم کند.

سامسونگ سال گذشته با معرفی تراشه اگزینوس 2400 موجب شگفت زدگی همگان شد؛ چرا که این تراشه ده هسته‌ای توانست در بسیاری از بنچمارک‌ها عملکردی مشابه با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل سه فراهم کند. یکی از دیگر ویژگی‌های جذاب این تراشه فناوری Ray Tracing بود که در هنگام اجرای بازی‌ها سیستم نورپردازی قدرتمندی را برای آن‌ها فراهم می‌کرد. اما به نظر می‌رسد تراشه اگزینوس 2500 که قرار است امسال توسط این شرکت طراحی و تولید شود بازهم قرار است قدرتمندتر از این تراشه باشد.

براساس گزارش Sammobile، سامسونگ سال گذشته تایید کرد که قصد دارد تراشه پرچمدار جدید خود را با استفاده از نسل دوم از فناوری سه تانومتری خود به تولید برساند. اکنون گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد این فناوری قرار است بازدهی این تراشه را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد تا جایی که آن در حوزه مصرف انرژی حتی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل چهار نیز عملکرد بهتری داشته باشد.

براساس اطلاعات موجود در این گزارش قرار است نسل دوم از فناوری سه نانومتری Samsung Foundry به منظور تولید تراشه اگزینوس 2500 به کار گرفته شود. این فناوری علاوه‌ بر اینکه نسبت به فناوری چهار نانومتری این شرکت بازدهی بهتری دارد از فناوری سه نانومتری TSMC نیز بهتر عمل می‌کند و به این ترتیب انتظار می‌رود بازدهی تراشه اگزینوس 2500 از تراشه اگزینوس 2400 و تراشه اسنپدراگون 8 نسل چهار نیز بهتر باشد. همچنین به لطف این فناوری قرار است عملکرد تراشه اگزینوس 2500 نیز بسیار بهتر از اگزینوس 2400 باشد. سامسونگ سال گذشته از فناوری چهار نانومتری خود برای تولید اگزینوس 2400 استفاده کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ پایان 37 سال انتظار مادرانه