آخرین وضعیت باغ گیاهشناسی نوشهر


آخرین وضعیت باغ گیاهشناسی نوشهر

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی آخرین وضعیت باغ گیاهشناسی نوشهر را تشریح کرد.

آخرین وضعیت باغ گیاهشناسی نوشهر

به گزارش ایران اکونومیست، سید مجتبی خیام نکویی در نشست خبری که در پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد در پاسخ به چرایی تخریب باغ گیاهشناسی نوشهر، گفت: تفاهم نامه ای با شهرداری نوشهر منعقد شده بود که متاسفانه به آن عمل نکردند و ما نیز از آنها شکایت کردیم. دستور توقف تخریب داده شد، اما مجددا این تخریب از سر گرفته شد.

وی افزود: موضوع را به وزارت کشور و نهادهای مربوطه اعلام کردیم و از شهرداری شهر مذکور نیز درخواست کردیم به تعهدات خود عمل کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه برخی شهرستان‌ها و استان‌ها بدون توجه به مسائل کلان کشور اقدامات مرتبط با خود را انجام می‌دهند و دست به تخریب می زنند.

وی ادامه داد: پیگیر این موضوع هستیم زیرا معتقدیم باغ‌های گیاهشناسی ذخایر ارزشمندی در کشور هستند و باید از آنها حفاظت ‌کرد.

خیام نکویی همچنین به باغ گیاهشناسی ملی نیز اشاره کرد و گفت: در مورد باغ گیاهشناسی ملی با رئیس جمهور صحبت‌هایی شد و ایشان در تاریخ ۱۵ اسفند سال گذشته در باغ حضور یافتند و به شهردار و رئیس شورای شهر دستور توقف دادند که ساخت نیز متوقف شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: تاکنون نیز با پیگیری ها و دستور مشخص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و رئیس دفتر ریاست جمهوری توقف ساخت تا ۵ طبقه داده شده است.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا، دختربچه گمشده گلستانی زنده پیدا شد + فیلم