تامین 3 میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالاها در سال جاری


تامین 3 میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالاها در سال جاری

از ابتدای سال تا کنون 3 میلیارد دلار ارز برای خدمات و واردات کالاهای اساسی، صنایع از سوی بانک مرکزی تامین شد.

تامین 3 میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالاها در سال جاری

به گزارش راهبرد معاصر،‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران،‌ در ارتباط با بخش خبری امروز سیما گفت: از ابتدای سال تا کنون 3 میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی،‌خدمات،‌ تجهیزات صنعتی و سایر موارد تامین ارز از سوی بانک مرکزی شد.


وی گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28 هزار و 500 تومان 621 میلیون دلار،‌ برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ یک میلیارد و 744 میلیون دلار و برای خدمات 539 میلیون دلار تامین ارز شد.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 548 میلیون دلار، برای دارو و تجهیزات پزشکی 73 میلیون دلار و در مجموع 621 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.


معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مورد تامین ارز در بخش حمل و نقل و خودرو در سامانه نیما 398 میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات 165 میلیون دلار تامین ارز شد.


به گفته طرزعلی ، برای خودرو و تجهیزات صنعتی با ارز صادرات و واردات در سامانه نیما 134 میلیون دلار از سامانه نیما و 26 میلیارد دلار به نرخ صادرات تامین شد، برای صنایع و معادن از سامانه نیما 112 میلیون دلار و از محل صادرات 126 میلیون دلار، برای منسوجات و پوشاک از نیما 88 میلیون دلار و از صادرات 91 میلیون دلار تاممین ارز شد و در مجموع از محل سامانه نیما یک میلیارد و 744 میلیون دلار و از محل صادرات 539 میلیون دلار تامین ارز در سال جاری انجام شد.


معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همچنین در مورد حراج شمش طلا در این مرکز،‌بیان داشت: در 18 جلسه حراج قبلی مرکز 2هزارو 461 کیلوگرم شمش طلا مبادله شد و در جلسه 19 امروز 395 کیلوگرم شمش طلا عرضه شد و تاکنون 145 عدد شمش یک کیلویی طلا به ارزش هر قطعه 4 میلیارد و 820 میلیون تومان داد و ستد شد./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آموزش و پرورش: دانش‌آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نباشند