آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور


آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور

رئیس‌جمهور لهستان اعلام کرد این کشور برای داشتن امنیت بیشتر آمادگی این را دارد که تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای دهد.

آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور

به گزارش راهبرد معاصر، آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان تاکید کرد که مقامات لهستان آماده استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در خاک این کشور هستند.

براساس گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور لهستان در ادامه گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

دودا اعلام کرد که این موضوع مدتی است که موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است. او افزود: من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده ام و باید اعتراف کنم که وقتی از من در این مورد سوال شد، اعلام آمادگی کردم.

به ادعای رئیس‌جمهور لهستان، روسیه به طور فزاینده‌ای در حال تقویت استان کالینینگراد از نظر نظامی بوده و اخیرا تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.

در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اکتبر ۲۰۲۳ گفت که روسیه در پاسخ به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا مجبور شد به اقدامات جبران‌کننده متوسل شود. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که در نتیجه سیاست‌های غرب در اروپا، سیستم اعتمادسازی و اقدامات کنترل تسلیحات که شامل خروج آمریکا از تعدادی از معاهدات امنیتی بود، از بین رفته است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها