پیروزی پرابوو در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی تایید شد


پیروزی پرابوو در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی تایید شد

دادگاه عالی اندونزی به اختلافات درباره انتخابات برگزار شده در این کشور پایان داد و پیروزی «پرابوو سوبیانتو» را تایید کرد.

پیروزی پرابوو در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی تایید شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ دادگاه اندونزی روز دوشنبه اتهامات مطرح شده از سوی ۲ نامزد بازنده انتخابات این کشور که به دنبال برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری بودند را رد کرد و به همه اختلافات انتخاباتی پایان داد.

دادگاه قانون اساسی اندونزی حکم داد که هیچ مدرکی دال بر تقلب سیستماتیک و «دخالت» جایگاه ریاست جمهوری در انتخابات وجود ندارد و اینکه نهاد‌های دولتی، مقامات منطقه‌ای و کمک‌های اجتماعی برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات در سومین دموکراسی بزرگ جهان بسیج شده اند، حقیقت ندارد.

تصمیمات دادگاه قانون اساسی اندونزی قطعی و لازم‌الاجرا است و هر ۲ نامزد انتخابات گفتند که به این حکم احترام خواهند گذاشت.

پرابوو ۷۲ ساله، قرار است در ماه اکتبر ۲۰۲۴ (آبان ۱۴۰۳) به قدرت برسد و جایگزین جوکو ویدودو رئیس جمهور بسیار محبوب، معروف به جوکووی شود.

نامزد‌های انتخابات اندونزی هر ۲ به طور جداگانه ادعا کرده بودند که دولت اندونزی به نفع پرابوو در انتخابات مداخله کرده است، آن‌ها همچنین شکایت کرده بودند که معاون پرابوو، پسر ۳۶ ساله رئیس جمهور فعلی، نباید اجازه شرکت در این انتخابات را می‌گرفت.

در دادگاه، آن‌ها به دنبال رد صلاحیت پرابوو بودند و استدلال می‌کردند که توزیع گسترده کمک‌های اجتماعی توسط دولت، از جمله توزیع برنج، پول نقد و کود در مناطق کلیدی، آرای انتخاباتی را به نفع او تغییر داده است.

دولت جوکو ویدودو و پرابوو این اتهامات را رد کردند. در طول جلسات دادگاه، اعضای کابینه تکذیب کردند که این کمک‌ها رای دهندگان را تحت تاثیر قرار داده است.

قاضیان دادگاه عالی اندونزی روز دوشنبه گفتند: هیچ مدرکی دال بر خویشاوندگرایی یا مداخله ریاست جمهوری در انتخابات اندونزی تصمیم وجود ندارد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید