گوشی‌های سری شیائومی 15 پیش از هر محصول دیگری به Snapdragon 8 Gen 4 مجهز می‌شوند


گوشی‌های سری شیائومی 15 پیش از هر محصول دیگری به Snapdragon 8 Gen 4 مجهز می‌شوند

در نتیجه همکاری نزدیک کوالکام و شیائومی قرار است گوشی‌های جدید سری Xiaomi 15 اولین محصولات مجهز به تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 4 باشند. این درحالیست که برخی مدعی همکاری نزدیک شیائومی و کوالکام برای دستیابی به بهترین تعادل بین عملکرد و کارایی...

در نتیجه همکاری نزدیک کوالکام و شیائومی قرار است گوشی‌های جدید سری Xiaomi 15 اولین محصولات مجهز به تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 4 باشند. این درحالیست که برخی مدعی همکاری نزدیک شیائومی و کوالکام برای دستیابی به بهترین تعادل بین عملکرد و کارایی برای این تراشه جدید هستند.

در اجلاس سالانه اسنپدراگون که شرکت کوالکام در آن تراشه‌های نسل جدید و محصولات آتی خود را معرفی می‌کند، اغلب شرکای تجاری این شرکت که در زمینه تولید گوشی هوشمند فعالیت دارند نیز حضور خواهند یافت. شرکت‌های تولیدکننده با حضور در این اجلاس معمولاً سعی دارند تا نشان دهند کدام یک از دستگاه‌های جدید آن‌ها به چیپست پرچمدار بعدی مجهز خواهد شد.

گوشی‌های سری شیائومی 15 پیش از هر محصول دیگری به Snapdragon 8 Gen 4 مجهز می‌شوند

از لحاظ تاریخی، شیائومی همیشه اولین شرکتی است که عرضه گوشی پریمیوم خود برای سال آینده را اعلام می‌کند. به گفته یک منبع آگاه، این شرکت چینی حالا قصد دارد در زمان رونمایی از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4، انحصار این تراشه را به رخ رقبا کشیده و اولین محصول مجهز به آن را نمایش دهد. البته نمایش یک محصول جدید یک مسئله و عرضه رسمی آن به بازار مسئله دیگری است.

سری شیائومی 15 اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4

به گفته یوگش برار (Yogesh Brar)، افشاگر برجسته دنیای موبایل، اواخر امسال قرار است تراشه پرچمدار بعدی کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 4 از راه برسد. شیائومی نیز قصد دارد از این فرصت بازاریابی درخشان حداکثر بهره را برده و به اولین شریک تجاری کوالکام در بخش گوشی‌های هوشمند برای تراشه جدید این شرکت تبدیل شود.

چنین رویکردی باعث خواهد شد تا همه در انتظار محصولات جدید شیائومی و عملکرد آن‌ها در تست‌های مختلف باشیم.

گوشی‌های سری شیائومی 15 پیش از هر محصول دیگری به Snapdragon 8 Gen 4 مجهز می‌شوند

بر همین اساس، به نظر می‌رسد که گوشی‌های سری شیائومی 15 (گوشی‌های Xiaomi 15 Pro و Xiaomi 15) اولین محصولات مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهند بود و انحصار این SoC قدرتمند حداقل برای مدتی در اختیار Xiaomi است. این درحالیست که برخی مدعی همکاری نزدیک شیائومی و کوالکام برای دستیابی به بهترین تعادل بین عملکرد و کارایی برای این تراشه جدید هستند.

این افشاگر همچنین توضیح داده که پس از شیائومی، شرکت‌های وان‌پلاس (OnePlus) و IQOO قرار است محصولات پرچمدار مجهز به SoC جدید اسنپدراگون 8 نسل 4 را در سال 2025 معرفی کنند.

گوشی‌های سری شیائومی 15 پیش از هر محصول دیگری به Snapdragon 8 Gen 4 مجهز می‌شوند

به گزارش Wccftech، نکته جالب آن است که علی‌رغم همکاری نزدیک سامسونگ و کوالکام، این غول کره‌ای هرگز اولین شرکت‌کننده رویداد Snapdragon Summit نبوده است.

در همین رابطه بخوانید:

- اولین اطلاعات در رابطه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 افشا شد؛ افزایش ۴۰ درصدی سرعت
- اسنپدراگون 8 نسل 4 با یک خنک‌کننده مناسب غوغا به پا می‌کند

با تمام این تفاسیر، باید منتظر ماند و دید که چگونه شیائومی پرچمدار جدید خود را قیمت‌گذاری خواهد کرد، چرا که به گفته یکی از مدیران شرکت Qualcomm تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 گران‌ترین چیپست گوشی ساخت این شرکت به شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق