تغییر دکور اتاق با 5 مرحله اصلی؛ ایده هایی خلاقانه و جذاب


دیو آلن کوپک، روانشناس و استاد معماری سن دیگو معتقد است؛ تغییر دکوراسیون و انجام طراحی داخلی درست تاثیر مستقیم بر ناخودآگاه ما دارد. طراحی داخلی و دکوراسیون فضا، بخشی ذاتی از بعد روانشناسی افراد است که باعث ارتقا احساسات و افزایش ادراک می‌شود. حتی...

تغییر دکور اتاق با 5 مرحله اصلی؛ ایده هایی خلاقانه و جذاب

دیو آلن کوپک، روانشناس و استاد معماری سن دیگو معتقد است؛ تغییر دکوراسیون و انجام طراحی داخلی درست تاثیر مستقیم بر ناخودآگاه ما دارد. طراحی داخلی و دکوراسیون فضا، بخشی ذاتی از بعد روانشناسی افراد است که باعث ارتقا احساسات و افزایش ادراک می‌شود. حتی کوچک‌ترین و جزئی‌ترین تغییر مانند چیدمان مناسب وسایل، ایجاد نورپردازی و تغییر دکور اتاق، بر روحیه و ایجاد انگیزه تاثیر بسزایی دارد و سبب حس نشاط و سرزندگی می‌‌شود. در این مقاله گام‌به‌گام با یکدیگر مراحل تغییر دکوراسیون اتاق را بررسی کرده و ایده‌های خلاقانه‌ای برای زیبایی و چیدمان اتاق نام می‌بریم.

۱. تغییر دکور اتاق خواب با انتخاب سبکی مشخص متناسب با سلیقه‌تان

برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب یک لیست از لوازم موردعلاقه‌تان بنویسید، در گام بعد بودجه‌ای که در حال حاضر می‌توانید برای تغییر اتاق خواب در نظر بگیرید را یادداشت کنید. با خود صادق باشید و به یاد داشته‌ باشید که تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه نیز ممکن است؛ از‌این‌رو برای این کار نیازی به خرید لوازم لوکس نیست. اندازه‌گیری دقیقی از اتاق خواب و وسایل اتاق داشته باشید. این کار شامل اندازه گیری در، پنجره، تخت و میز نیز می‌شود.

سبک موردعلاقه خود را در تغییر دکور اتاق خواب پیدا کنید. بعضی از افراد به سبک میمینال با تناژ رنگ‌های خنثی علاقه‌مند هستند و برخی میل به استفاده از لوازم سنتی و ایجاد فضایی با تناژ رنگ گرم دارند. برای انتخاب سرویس روتختی مناسب با اتاق مینیمال، سرویس خواب باید با تناژ رنگ سفید و خاکستری باشد. همچنین در اتاق خواب سبک سنتی، سرویس خواب با رنگ‌های گرم و طراحی‌های شلوغ پیشنهاد می‌شود. برای پیدا کردن سبک مورد‌نظر خود می‌توانید با جست‌وجو و الهام گرفتن از منابع مختلف مانند مجلات و پینترست ایده بگیرید.

۲.آرامش خواب شبانه؛ راهنمای انتخاب سرویس خواب مناسب

بهترین سرویس خواب برای هر فرد بستگی به نیازها، سلیقه و شرایط زندگی او دارد. در انتخاب سرویس خواب برای اتاق نوجوان توجه‌به اندازه قد نوجوان و راحتی از نظر ارتفاع تخت‌خواب بسیار مهم است. همچنین داشتن بخش‌هایی برای نگهداری کتاب یا عروسک کاربردی و مفید است. همچنین سرویس خواب زوج باید از اندازه نسبتا بزرگی برخورد باشد. یکی از راهکارهای تاثیرگذار در زیبایی اتاق، قراردادن تخت خواب در نقطه کانونی اتاق است. با این کار تخت خواب بخش اصلی دکوراسیون شما را پر می‌کند.

در طراحی و معماری داخلی اتاق خواب میز جلو مبلی یا میز قهوه‌خوری به‌عنوان فضایی برای گذاشتن لوازم ضروری اهمیت بسیاری یافته است. قرار دادن چراغ خواب، کتابی برای مطالعه قبل از خواب و شارژر موبایل روی این میز علاوه‌بر اینکه از نظر کاربردی مهم است به اتاق شما نیز جلوه خاصی می‌دهد.

تغییر دکور اتاق با 5 مرحله اصلی؛ ایده هایی خلاقانه و جذاب

۳. تغییر دکوراسیون اتاق خواب؛ ایجاد هارمونی رنگ‌ها

تغییر رنگ اتاق خواب بر روحیه تاثیر مثبتی می‌گذارد. مثلا رنگ‌های سبز حس طراوت و تازگی رو القا می‌کنند و رنگ‌های سفید حس تمیزی و پاکی را افزایش می‌دهند. استفاده بی‌رویه از رنگ‌ها در کنار هم تاثیر معکوس دارد؛ پس توجه‌به نحوه هارمونی رنگ‌ها و دقت در انتخاب وسایل اتاق مهم است.

برای تغییر دکور اتاق می‌توانید از کاغذ دیواری‌های متنوع استفاده کنید، همچنین از ترکیب رنگ‌های خنثی و رنگی در کنار هم برای ایجاد تغییر دکوراسیون اتاق خواب بهره بگیرید. توصیه می‌شود از دو تا سه رنگ برای چیدمان وسایل اتاق مانند روبالشتی‌ها و روتختی استفاده کنید.

۴. چیدمان اکسسوری جذاب مناسب با دکور اتاق

اتاق یک دختر نوجوان پر از عروسک‌های زیبا است و اتاق زوج با عکس‌های دونفره عروسی تزیین می‌شود. همچنین اگر اتاق خود را با انواع کتاب و مجسمه‌های کوچک پر کنید نشان دهنده‌ علاقه شما به کتاب است. پس در وهله اول سعی کنید در انتخاب اکسسوری به آنچه علاقه‌ دارید توجه کنید. رعایت چیدمان صحیح اکسوری‌های اتاق خواب از شلوغی و نامرتب نشان دادن اتاق جلوگیری کرده و حتی فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

این نکته را درنظر بگیرید که اگر فرش اتاق شما بزرگ است کمی از آن را زیر مبل قرار دهید. همچنین فرش‌های سه‌بعدی سبب بزرگ‌تر دیده شدن فضای اتاق ‌می‌شود. دومین المان مهم اتاق کمد لباس است. هرگز کمد را روبه‌روی در ورودی قرار ندهید تا فضای شخصی شما حفظ شود. یکی دیگر از اکسسوری‌های پر استفاده هر اتاقی میز آینه است؛ بهترین مکان آینه‌ها زاویه مقابل انعکاس نور طبیعی اتاق شناخته می‌شود. انعکاس نور به آینه علاوه‌بر روشنایی بیشتر اتاق در روز و ایجاد فضایی آرام، اتاق را بیش از اندازه واقعی خود نشان می‌دهد.

تغییر دکور اتاق با 5 مرحله اصلی؛ ایده هایی خلاقانه و جذاب

۵. نورپردازی اتاق؛ راز آرامش اتاق خواب با نورهای ملایم و طبیعی

تغییر دکوراسیون اتاق خواب‌ کوچک با ایجاد نورپردازی اصولی، باعث ایجاد عمق بیشتر به محیط می‌شود. همچنین استفاده از رنگ‌های روشن در دیوار و سقف و رنگ‌‌های ملایم و طبیعی، نور را به‌خوبی منعکس کرده و محیط اتاق را به فضایی آرامش‌بخش تبدیل می‌کند. به‌علاوه قرار دادن آینه و ریسه‌های نوری در جای درست راهکاری برای تغییر دکوراسیون خلاقانه اتاق است.

تغییر دکور اتاق؛ دکوراسیون خلاقانه با محصولات صفاهوم

تغییر دکوراسیون اتاق به‌عنوان یک تجربه زیبا و مفرح در زندگی ما تلقی می‌شود. این تغییرات نه‌تنها باعث بهبود زیبایی و جذابیت اتاق شده، بلکه احساس تازگی و انرژی مثبتی به محیط القا می‌کنند. از طرفی تغییر دکوراسیون به‌عنوان یک فرصت برای بروز خلاقیت و نوآوری است؛ زیرا انتخاب رنگ‌ها، ترکیب‌ها و وسایل دیگر اتاق نیاز به تفکر خلاقانه دارد. این فرآیند باعث ایجاد ارتباط عمیق‌تر ما با محیط زندگی می‌شود.

ما بیشتر ساعت روزانه خود را در اتاقمان سپری می‌کنیم. اتاق‌خواب مکانی برای آرامش خاطر و استراحت است. انتخاب لوازم باکیفیت روی بهبود عملکرد ما تاثیر مستقیم دارد. بدین‌منظور بهتر است از سرویس خواب مناسب فصل گرما و سرما استفاده کنید تا خوابی آرام داشته باشید. برای مشاهده محصولات اتاق خوابی که با سبک اتاق شما همخوانی دارد پیشنهاد می‌کنیم به سایت صفاهوم مراجعه کنید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فال و طالع بینی امروز 10 خرداد