بعید است بایدن قبل از انتخابات تحریم های نفتی ایران را اجرا کند


بعید است بایدن قبل از انتخابات تحریم های نفتی ایران را اجرا کند

آمریتا سن، مدیر موسسه تحقیقاتی انرژی اسپکتس در مصاحبه‌ای به تلویزیون بلومبرگ گفت با وجود بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران که مؤسسات مالی، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی را که آگاهانه محموله‌های نفت ایران را پردازش می‌کنند، هدف قرار می‌دهد، بعید است که دولت ایالات متحده این محدودیت‌ها را در سال انتخابات «به شدت» اجرا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ این تحلیلگر بازار نفت افزود: «فکر می‌کنم همه تحریم‌ها تحریم‌های روی کاغذ هستند، با هر چیزی که از راه دور باعث افزایش قیمت نفت شود، فکر نمی‌کنم به شدت آن را اجرا کنند». وی تاکید کرد: آنچه من واقعاً می خواهم ببر آن تاکید کنم این است که امسال سال انتخابات ایالات متحده است.

علاوه بر این، چین بیشتر نفت خام صادراتی ایران را خریداری می‌کند و اکثر خریداران در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، پالایشگاه‌های مستقل در استان شاندونگ هستند، که با سیستم مالی ایالات متحده مرتبط نیستند.

سناتور انرژی اسپکتس گفت، بنابراین، ایالات متحده هیچ ابزاری برای اعمال تحریم‌ها علیه پالایشگاه‌های مستقل چین به دلیل خرید نفت خام ایران ندارد. در ماه های اخیر، تخمین زده می شود که ایران صادرات نفت خام خود را به حدود 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش داده است.

آمارهای ورتکسا به نقل از فایننشال تایمز نشان می دهد که صادرات نفت خام از ایران در سه ماهه اول سال به بالاترین سطح در شش سال اخیر رسیده است. میانگین روزانه در این دوره 1.56 میلیون بشکه بود که تقریباً تمام آن به چین ارسال شد و حدود 35 میلیارد دلار درآمد برای ایران داشت.

منبع : بازار نفت گاز پتروشیمی
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق