بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون


اگر به دنبال خرید لاستیک برای خودروی خود هستید و می‌خواهید بهترین لاستیک ایرانی را بشناسید این مقاله را دنبال کنید. آنچه در این مطلب می‌خوانید: بهترین لاستیک ایرانیبارزکویر تایریزد تایرایران تایرگلدستونیک لاستیک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟نکات مهم در...

اگر به دنبال خرید لاستیک برای خودروی خود هستید و می‌خواهید بهترین لاستیک ایرانی را بشناسید این مقاله را دنبال کنید.
بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

لاستیک خودرو اهمیت بسیار زیادی در ایمنی آن دارد چراکه تنها بخش تماس وسیله نقلیه با جاده به شمار می‌رود و وجود هرگونه مشکل در آن باعث از دست رفتن کنترل و پایداری خودرو خواهد شد. در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه طراحی و تولید لاستیک‌های کاراتر صورت گرفته و حتی برخی شرکت‌های لاستیک‌سازی به دنبال توسعه نسل جدید لاستیک‌های بدون باد هستند.

همچنین بخوانید:

افزایش قیمت ارز روی قیمت و کیفیت لاستیک‌ها نیز تأثیر گذاشته و متأسفانه همچون گذشته شاهد وفور لاستیک‌های باکیفیت از کمپانی‌های معتبر دنیا همچون میشلن، پیرلی، کومهو، گودیر و… در کشور نیستیم؛ اما اگر به دنبال خرید بهترین لاستیک ایرانی باشید باید دو راه پیش رو خواهید داشت که یکی ثبت‌نام از طریق وب‌سایت شرکت‌های عرضه کننده و دیگری مراجعه به بازار است که لاستیک‌ها با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند. درصورتی‌که به دنبال خرید بهترین لاستیک ایرانی برای خودروی خود هستید این مطلب را از دست ندهید.

بهترین لاستیک ایرانی

در کشورمان چندین شرکت تولید کننده لاستیک وجود دارند که سعی کرده‌ایم بهترین آن‌ها را بر اساس تجربه تولید، میزان رضایت خریداران و قیمت محصولات خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

بارز

بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های عرضه کننده لاستیک در کشورمان بارز است که به خاطر تولید لاستیک‌های بادوام و باکیفیت شناخته می‌شود. این شرکت طیف وسیعی از لاستیک‌ها را برای خودروهای سواری و شاسی‌بلند تولید می‌کند و شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این شرکت از چند و چون ثبت نام لاستیک دولتی بارز با قیمت کمتر آگاه شوید. درصورتی‌که موفق به ثبت‌نام از این طریق نشوید امکان خرید از بازار با قیمتی بالاتر وجود خواهد داشت.

کویر تایر

بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

دومین برند حاضر در لیست بهترین لاستیک ایرانی شرکت شناخته شده کویر تایر است. این شرکت در سال ۱۳۶۶ تأسیس گردید و هم‌اکنون بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود. کویر تایر با عرضه انواع لاستیک‌های سواری و شاسی‌بلند سهم بیش از ۱۹ درصدی در تولیدات بخش سواری را در اختیار دارد. برای آگاهی از شرایط ثبت‌نام لاستیک کویر تایر می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید.

یزد تایر

بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

یزد تایر نیز از سابقه زیادی در زمینه تولید لاستیک برخوردار است و محصولات خود را با همکاری شرکت وردشتاین هلند تولید می‌کند. احتمالاً شما نیز موافق این موضوع هستید که در بین اکثر لاستیک‌های ایرانی محصولات یزد تایر نرمی بیشتری دارند. اگر به دنبال خرید بهترین لاستیک ایرانی باشید حتماً محصولات یزد تایر را نیز در لیست خود قرار دهید.

ایران تایر

بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

در بین شرکت‌های داخلی تولید لاستیک ایران تایر جزو شناخته‌شده‌ترین‌هاست. این شرکت سابقه‌ای بیش از ۶۰ ساله در این زمینه دارد و با همکاری شرکت ماتادور نسل جدید لاستیک‌های رادیال سواری، شاسی‌بلند، ون و رادیال تجاری را تولید می‌کند. این شرکت در حال حاضر بیش از ۴۳۰ نمایندگی و ۱۰۰ مرکز خدمات پس از فروش دارد و محصولاتش به خاطر دوام بالا شناخته شده‌اند.

گلدستون

بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

شاید لاستیک‌های تولیدی گلدستون به پای دیگر شرکت‌های یاد شده نرسد اما محصولات گلدستون از دیرباز در بازار حضور دارند و رانندگان زیادی آن‌ها را انتخاب می‌کنند. لاستیک‌های گلدستون در سال‌های اخیر بهبودهای زیادی نسبت به سال‌های قبل دارند و قیمت آن‌ها نیز مناسب‌تر است.

حال که لیستی از بهترین لاستیک ایرانی را خدمت شما عزیزان معرفی نمودیم بهتر است به ویژگی‌های یک لاستیک خوب و نکات مهم در زمان خرید آن اشاره نماییم.

یک لاستیک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • چسبندگی

از آنجایی که لاستیک‌ها تنها بخش تماس وسیله نقلیه با جاده هستند بنابراین چسبندگی آن‌ها به مسیر نقش اساسی در ایمنی سرنشینان دارد. توانایی راننده در ترمز کردن، پیچیدن و شتاب گیری و یا حفظ پایداری در سرعت‌های بالا همگی به چسبندگی لاستیک‌ها بستگی دارد. هر نوع خاصی از لاستیک برای ارائه ویژگی‌های ویژه در شرایط آب و هوایی خاص آن طراحی و ساخته می‌شود و به همین خاطر باید در زمان خرید لاستیک خودروی خود حداکثر دقت را داشته باشید.

  • طول عمر

طول عمر یک لاستیک فاکتوری مهم در زمان انتخاب آن است. طراحی و کیفیت لاستیک تأثیر بسیار زیادی روی میزان کارکرد آن خواهد داشت و این موضوع می‌تواند روی هزینه‌های پرداختی شما تأثیر زیادی بگذارد. لاستیک‌های مخصوص خودروهای اسپرت طول عمر کمتری نسبت به مدل‌های استاندارد دارند زیرا عمده تمرکز آن‌ها روی چسبندگی و پرفورمنس بالاست. میزان استفاده از خودرو و اهمیت دادن به حفظ و نگهداری لاستیک نیز روی طول عمر آن تأثیر مستقیم دارد.

  • مصرف سوخت

آیا می‌دانید که اصطکاک لاستیک روی جاده سهم ۲۰ درصدی از مصرف سوخت خودرو دارد؟ لاستیک‌ها تأثیر زیادی روی مصرف سوخت وسیله نقلیه می‌گذارند اما برخی از آن‌ها دارای مواد و ترکیباتی برای کاهش اصطکاک با جاده هستند. حتماً در زمان خرید بهترین لاستیک ایرانی به این موضوع توجه کنید.

  • هندلینگ

هندلینگ چگونگی واکنش خودرو به درخواست‌های راننده همچون فرمان پذیری، شتاب گیری و ترمز و همچنین مواجهه با شرایط جاده است. لاستیک‌هایی با هندلینگ بالا تأثیر زیادی روی بهبود ایمنی دارند چراکه باعث پایداری خودرو شده و کنترل راننده روی وسیله نقلیه را افزایش می‌دهند. لاستیک دستورات راننده را به جاده منتقل می‌کند. به‌طورکلی لاستیک خودروهای اسپرت برای ارائه حداکثر هندلینگ طراحی شده‌اند.

  • راحتی و سروصدا

یکی از عوامل اصلی ورود صدا به کابین خودرو مربوط به برخورد لاستیک با سطح جاده است. لاستیک‌های خوب و مدرن از طراحی پیشرفته‌ای برای کاهش صدا و بهبود سواری خودرو بهره می‌برند. آج لاستیک تأثیر زیادی روی این مسئله دارد و هرچقدر آج لاستیک طراحی پیچیده‌تری داشته باشد به احتمال زیاد صدای بیشتری تولید خواهد کرد.

بهترین لاستیک ایرانی؛ از بارز و کویر تا یزد و گلدستون

نکات مهم در زمان خرید لاستیک

هنگام خرید لاستیک جدید به نکات زیر دقت کنید تا بهترین لاستیک را انتخاب نمایید:

  • در زمان خرید لاستیک فاکتورهایی همچون ابعاد خودرو، شرایط رانندگی و مسیرهای پرتردد، سرعت و… را مدنظر قرار دهید.
  • لاستیک نیز مانند اشیای دیگر تاریخ تولید و انقضا دارد و به همین خاطر لاستیک به‌روز را خریداری نمایید.
  • روی هر لاستیک مشخصات آن همچون حداکثر سرعت و بار مجاز، اندازه تایر و… نوشته شده بنابراین بسته به مشخصات سازنده خودرو می‌بایست لاستیک مناسب را انتخاب کنید.
  • لاستیک‌های بسیار پهن اگرچه روی پایداری و هندلینگ خودرو تأثیر مثبت دارند اما در درازمدت سبب افزایش مصرف سوخت و وارد شدن فشار غیرعادی روی مجموعه جلوبندی و سیستم تعلیق می‌شوند به همین خاطر بهتر است لاستیک‌های استاندارد و توصیه شده توسط شرکت خودروساز را انتخاب نمایید.

نرم‌ترین لاستیک ایرانی

اگرچه تاکنون تست‌های معتبری در زمینه بررسی نرمی لاستیک‌های ایرانی صورت نگرفته اما بر اساس تجارب به دست آمده می‌توان گفت لاستیک‌های شرکت یزد تایر و کویر تایر جزو نرم‌ترین محصولات تولید داخلی هستند.

قیمت لاستیک ایرانی

قیمت لاستیک بسته به شرکت سازنده و اندازه آن متغیر است. هم‌اکنون می‌توان با مراجعه به بازار آزاد و یا وب‌سایت برخی شرکت‌های تولید کننده لاستیک اقدام به خرید کرد اما همان‌طور که می‌دانید قیمت لاستیک در بازار آزاد بیشتر است و از طرف دیگر شرکت‌های عرضه کننده نیز محدودیت خرید یک جفت لاستیک برای هر خودرو در شش ماه را اعمال کرده‌اند. جهت خرید لاستیک ایرانی از شرکت‌های کویر تایر و بارز می‌توانید به صفحه ویژه آن‌ها در پدال مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ عاشقانه جدید آناهیتا همتی و همسر دکترش