قدردانی آمریکا از یونان برای مشارکت در تامین امنیت دریای سرخ


قدردانی آمریکا از یونان برای مشارکت در تامین امنیت دریای سرخ

وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با همتای یونانی خود، از وی به خاطر مشارکت یونان در تامین امنیت دریای سرخ قدردانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه پنتاگون آمده است: در این تماس تلفنی، وزیر دفاع آمریکا همچنین از آتن به خاطر دسترسی استراتژیکی که یونان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در راستای تقویت بازدارندگی و دفاع از جبهه شرقی ناتو فراهم آورده نیز تشکر کرده است.

بر اساس این بیانیه، دو طرف در این تماس تلفنی همچنین در مورد تلاش‌های بین‌المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، یک کمیته امنیتی به ریاست کریاکاس میتسوتاکیس نخست‌وزیر یونان پیش تر دستور مشارکت ناوچه یونانی «آسپید» را در عملیات نظامی دریای سرخ صادر کرد.

در پی این اقدام، وزیر دفاع یونان در پارلمان این کشور اعلام کرد که حضور آتن در عملیات دریای سرخ تنها جنبه دفاعی دارد و یونان در حملات نظامی تحت رهبری واشنگتن علیه یمن مشارکت نخواهد کرد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی