صبحانه خبری، 6 اردیبهشت 1403؛ از واکنش خبرگزاری دولت به لقب «شیر خاورمیانه» به رئیسی تا محکومیت توماج صالحی به اعدام


صبحانه خبری، 6 اردیبهشت 1403؛ از واکنش خبرگزاری دولت به لقب «شیر خاورمیانه» به رئیسی تا محکومیت توماج صالحی به اعدام

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. رهبر انقلاب: توقعات آمریکا تمامی نداردآیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا...

صبحانه خبری، 6 اردیبهشت 1403؛ از واکنش خبرگزاری دولت به لقب «شیر خاورمیانه» به رئیسی تا محکومیت توماج صالحی به اعدام

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رهبر انقلاب: توقعات آمریکا تمامی ندارد
آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند، تصریح کردند: معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود. ایشان گفتند: بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا [کنار بیاییم]؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید؛ توقعات اینها تمامی ندارد. این‌ها تبعیت محض می‌خواهند؛ می‌گویند در مقابل ما تسلیم شوید. محال است نظام اسلامی تسلیم چنین زورگویی شود.

فرمانده سابق سپاه: با تذکر اخیر رهبری، اصل مأموریت طرح نور زیر سوال نمی‌رود
سرلشکر جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله با حمایت از «طرح نور»، تأکید کرد: در همهٔ ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی امکان اشتباه وجود دارد، با تذکر رهبر انقلاب اشتباهات «طرح نور» رفع می‌شود نه اینکه کل طرح زیر سوال برود، بنابراین وظیفهٔ همه است که از این کار حمایت بکنند.

هیات اقتصادی کره شمالی در ایران
خبرگزاری رسمی کره شمالی چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

معاون وزیر کشور: صبر ما باور غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولین پذیرفته شده
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: صبر و خویشتنداری و یا کم کاری تدریجا باوری غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولین پذیرفته شده است و یا در مقابل اقدام تحمیلی دشمن کاری ساخته نیست در حالی که اصلا اینگونه نبود و نیست.

محکومیت توماج صالحی به اعدام
امیر رئیسیان، وکیل دادگستری با اشاره به صدور حکم توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران از سوی دادگاه انقلاب اصفهان اظهار کرد: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، در اقدامی که در نوع خود بی سابقه است، حکم دیوان عالی کشور درباره پرونده سال ۱۴۰۱ توماج صالحی را اجرایی نکرد و با «ارشادی» خواندن این حکم و تاکید بر استقلال دادگاه بدوی، توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد.»

افشای هویت شرکای رائفی‌پور
اعتماد نوشت: موسسه‌ای که نام «امیرحسین رائفی‌پور» در آن دیده می‌شود، موسسه‌ای با نام «میعاد مهر مهدوی» است؛ موسسه‌ای که در واقع «واحد خیریه» موسسه مصاف ایرانیان است. این موسسه که سال ۱۳۹۸ تاسیس شده، برای معرفی خود نوشته «در این زمانه پر از ظلم و فساد و در عصر حکمرانی تجارت و لهو و لعب، به تمام دنیا نشان خواهیم داد منتظران حضرت ولی‌عصر (عج) مطابق سیره ایشان و اجداد طاهرینش به دنبال استقرار اخلاق و انسانیت بر جامعه هستند و تا ظهور ایشان از پای نخواهند نشست.»

پس از تبریز، ورود بانوان به ورزشگاه در اراک هم ممنوع شد
دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی از ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره) اراک به دلیل مشکلات استانداردی در ورزشگاه خبر داد.

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد
سردار رادان فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه اجرای طرح نور با جدیت و قوت در کنار سایر ماموریت‌های پلیس با قوت ادامه دارد، گفت:با قاطعیت اعلام می‌کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس‌تر از این ماموریت وجود ندارد.

انتقاد صداوسیما از سریال حشاشین
روزنامه صداوسیما نوشت: حشاشین مصداق کاملی از پروژه از آن خودسازی و جعل حقیقت در راستای تاریخ‌سازی است؛ سریالی که بر مبنای مفاهیم خاصه جریان قدرت غرب و با بودجه مستقیم صهیونیست‌ها در سینمای به اصطلاح مصر ساخته و پرداخته می‌شود.

واکنش خبرگزاری دولت به لقب «شیر خاورمیانه» به رئیسی
ایرنا نوشت: در آستانه سفر رییس جمهور به سریلانکا سطح شهر به عکس‌هایی از ابراهیم رییسی مزین شده که یکی از جالب‌ترین تصاویری که به چشم می‌خورد این است که سریلانکایی‌ها به رییس جمهور ایران لقب شیر خاورمیانه داده و از وی برای ساخت و افتتاح پروژه نیروگاه برق تشکر کرده‌اند.

آخرین جمع‌بندی احتمالی، توافق برای تعطیلی شنبه‌هاست
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

معاون رئیسی: نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور از تمایل دولت به تعطیلی پنجشنبه‌ها خبر داد و گفت: الان سال هاست که تهران به‌عنوان مهمترین شهر کشور و محل تعامل با جهان پنجشنبه ها تعطیل است و مشکلی به وجود نیامده است. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می گویند شنبه تعطیل باشد.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !