کرملین: شرکت مستقیم آمریکا در درگیری اوکراین نتیجه عملیات ویژه نظامی روسیه را تغییر نخواهد داد


کرملین: شرکت مستقیم آمریکا در درگیری اوکراین نتیجه عملیات ویژه نظامی روسیه را تغییر نخواهد داد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارد، اما این نمی تواند نتیجه عملیات ویژه نظامی روسیه را تغییر دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف ضمن اظهار نظر در مورد خبر مربوط به عرضه موشک های ATACMS به کی یف گفت: "ایالات متحده مستقیماً در این درگیری دخالت دارد. آنها خط مشی افزایش برد عملیاتی سامانه های تسلیحاتی تحویل داده شده خود را دنبال می کنند اما این امر اساساً نخواهد توانست نتیجه ی عملیات نظامی ویژه را تغییر دهد".
روز چهارشنبه، پنتاگون تحویل موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی برد بلند ATACMS را برای استفاده، از آنها "در قلمرو تحت حاکمیت اوکراین" تأیید کرد. به گفته پنتاگون ، این موشک ها در بسته کمک نظامی اعلام شده در ماه مارس گنجانده شده و در ماه آوریل به اوکراین رسانده شد. رسانه ها گزارش می دهند که اوکراینی ها قبلاً دو بار از آنها علیه اهدافی در عمق خطوط پشت جبهه روسیه استفاده کرده اند.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل درگیری است ، کشورهای ناتو را مستقیماً به درگیری کشانده و به منزله " بازی با آتش است". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل نظامی در انگلیس ، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک