67 درصد آمریکایی‌ها آیفون نمی‌خرند


67 درصد آمریکایی‌ها آیفون نمی‌خرند

آمریکا کشور مادری اپل است و این انتظار وجود دارد که بخشی از هویت مردم آنجا باشد. اما چه فکر می‌کنید اگر بدانید میزان استقبال از آیفون به پایین‌ترین حد خود طی شش سال اخیر رسیده است؟ جزئیات جالب را در ادامه خبر ببینید. بر اساس آمار اعلامی...

آمریکا کشور مادری اپل است و این انتظار وجود دارد که بخشی از هویت مردم آنجا باشد. اما چه فکر می‌کنید اگر بدانید میزان استقبال از آیفون به پایین‌ترین حد خود طی شش سال اخیر رسیده است؟ جزئیات جالب را در ادامه خبر ببینید.

بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان CIRP، میزان فعال‌سازی آیفون‌های اپل به پایین‌ترین رقم خود در طول چند سال اخیر رسیده است که می‌تواند بسیار معنا دار باشد. این سازمان هر شش ماه یکبار گزارش جدید خود را منتشر اما از آنجایی که ماه‌های پیش از عرضه نسل جدید همواره با کاهش فروش آیفون همراه است، آمار ۱۲ ماهه هم ارائه می‌کند.

نزولی شدن فروش آیفون در آمریکا در سال 2024

این آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۳ اپل توانسته به طور ثابت تقریباً ۴۰ درصد گوشی‌های نو که فعال می‌شوند را به خود اختصاص بدهد. با این حال از اواخر سال میلادی گذشته سهم آیفون از گوشی‌های فعال شده در آمریکا نزولی شده و در اوایل ۲۰۲۴ به ۳۳ درصد رسیده است.

67 درصد آمریکایی‌ها آیفون نمی‌خرندآمار 12 ماهه

CIRP این آمار را با شش سال اخیر نیز مقایسه کرده است که افزون بر اندروید، ویندوز فون و بلک‌بری هم در بازار حضور داشتند. در حال حاضر این تنها اندروید و iOS هستند که در بازار گوشی‌های هوشمند بایکدیگر رقابت می‌کنند و گوگل توانسته تمامی رقبای خود را کنار بزند.

67 درصد آمریکایی‌ها آیفون نمی‌خرندسهم آیفون از فروش گوشی در آمریکا

تحلیل‌گران در توضیح نزولی شدن آمار فعال‌سازی آیفون می‌گویند گوشی‌ها گران‌تر شده اند و مدت بیشتری کار می‌کنند. نه تنها گوشی‌های جدید طول عمر بالایی دارند، بلکه نبود قابلیت‌های انقلابی یا تغییرات بزرگ در مدل‌های جدید هم باعث شده مصرف‌کنندگان برای مدت طولانی‌تری گوشی خود را نگه دارند.

در آمریکا یک اتفاق دیگر هم افتاده که به فروش آیفون لطمه زده است. امروزه تمایل خریداران برای تهیه یک گوشی قفل‌شده توسط اپراتورهای موبایل کاهش یافته و در عوض گوشی‌های آنلاک شده را به صورت نقدی خریداری می‌کنند که به نظر می‌رسد باعث شده برای مدت طولانی‌تری گوشی فعلی خود را حفظ کنند و زود به زود آن را ارتقا ندهند.

هرچه که باشد از هر سه گوشی که در آمریکا فروخته می‌شود، یکی متعلق به اپل و دوتای دیگر احتمالاً اندرویدی هستند. این آمار برای گوشی‌های گران‌قیمت آیفون چندان هم بد به نظر نمی‌رسد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان