ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است


ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است

دبیرعلمی کنگره ملی مشاوره توانبخشی گفت: مشاوره توانبخشی به فرد و خانواده اش کمک می‌کند تا گروگان بیماری و ناتوانی نشوند. ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است. علوم توانبخشی و سلامت...

ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است
دبیرعلمی کنگره ملی مشاوره توانبخشی گفت: مشاوره توانبخشی به فرد و خانواده اش کمک می‌کند تا گروگان بیماری و ناتوانی نشوند. ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است.
علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ دکتر بهمن بهمنی دانشیار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دبیر علمی دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی گفت: مشاوره توانبخشی در ایران ، قدمتی ۲۰ ساله دارد و اولین دوره کارشناسی ارشد و دکترای این رشته برای اولین بار در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی راه اندازی شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اظهار کرد: هدف دانش مشاوره توانبخشی ارائه خدمات به افراد دارای ناتوانی و نیازهای ویژه است، فارغ‌التحصیلان این رشته در بیمارستان‌های روانپزشکی و مراکز توانبخشی مشغول فعالیت هستند.
دکتر بهمنی تصریح کرد: متخصصان مشاوره توانبخشی، کارشان ارائه خدمات توانبخشی نیست، در مشاوره توانبخشی به افراد دارای ناتوانی کمک می‌کنیم تا با پیامدهای معلولیت مواجه شده و بتواند اختلال به وجود آمده را مدیریت کند.
وی ادامه داد: با بروز ناتوانی به تدریج دامنه عملکرد فرد دارای ناتوانی محدود می‌شود، مشاوره توانبخشی به فرد و خانواده اش کمک می کند تا از گردونه زندگی خارج نشده و فرد دارای ناتوانی گروگان بیماری و ناتوانی نشود.
دبیر علمی دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی گفت: مشاوره توانبخشی در حیطه‌های خانواده، شغل، زندگی، معنای هستی به افراد دارای ناتوانی خدمات ارائه می‌دهد تا دچار مشکل نشده و تحت تاثیر ناتوانی، ناتوان تر نشوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به بیان ویژگی‌های مشاور توانبخشی پرداخت و افزود: شخصیت، جهان بینی، دانش و مهارت‌های مرتبط چهار ویژگی مهم در مشاوران توانبخشی است. انسان باوری، همدردی، همدلی و همراهی و همفکری با مراجعان از دیگر ویژگی‌های یک مشاور توانبخشی است.
دبیر علمی دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی با اشاره به اهداف این کنگره، گفت: این همایش فرصتی است تا زمینه‌های تولید و ترویج دانش و آماده‌سازی حرفه‌ای مشاوران توانبخشی فراهم شود و دانش لازم را برای ارائه خدمات به افراد دارای ناتوانی منطبق کنند. ابزار مشاوران توانبخشی دانش و جهان بینی‌شان رشد انسان است.
دومین کنگره ملی مشاوره توانبخشی به مدت دو روز و طی روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج پسر 15 ساله با خانم معلم 30 ساله اش ! / واقعی و جگرسوز !