پکن: آمریکا در برخورد با روابط تجاری عادی بین روسیه و چین ریاکارانه عمل می کند


پکن: آمریکا در برخورد با روابط تجاری عادی بین روسیه و چین ریاکارانه عمل می کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که ایالات متحده با کمک به اوکراین در حالی که به طور غیرمنطقی روابط تجاری عادی بین روسیه و چین را محکوم می کند، ریاکاری می کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه به نقل از متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در دیدار با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، نگرانی ایالات متحده را در مورد حمایت پکن از مسکو را ابراز کرده است.
وانگ ونبین درباره سخنان بلینکن گفت: "ایالات متحده از یک سو در حال ارائه یک لایحه برای کمک به اوکراین در مقیاس بزرگ است و از سوی دیگر به طور غیرمنطقی از روابط عادی تجاری و اقتصادی بین روسیه و چین انتقاد می کند، این رویکرد بسیار ریاکارانه و غیرمسئولانه است."
وی همچنین خاطرنشان کرد که منشأ بحران اوکراین در تضادهای انباشته شده طی مدت طولانی در زمینه امنیت منطقه ای در اروپا نهفته است.
این دیپلمات چینی یگفت: "تنها در نظر گرفتن نگرانی‌های امنیتی معقول همه طرف‌ها و ایجاد یک ساختار امنیتی متوازن، مؤثر و پایدار اروپایی از طریق گفتگو و مذاکره، راه درستی برای حل مشکل است."
بلینکن از 24 تا 26 آوریل در سفری رسمی در چین به سر می برد. وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه برای گفتگو با وانگ یی وزیر امور خارجه چین وارد پکن شد. تلویزیون مرکزی چین گزارش داد که شی جین پینگ رئیس جمهور چین امروز جمعه با بلینکن دیدار خواهد کرد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان