لغت نامه ورزشی


لغت نامه ورزشی

مقدمه: در طول تاریخ ورزش ایران کتابهای بسیاری در زمینه های مختلف ورزشی چاپ و منتشر شده که برخی از آنها از جهت آموزش و آشنا ساختن جوانان ورزشکار و ورزش دوست با تکنیک و فنون رشته های ورزشی مفید بوده است، لیکن تاکنون نشر کتابی که معرف فرهنگ ورزش و...

مقدمه:
در طول تاریخ ورزش ایران کتابهای بسیاری در زمینه های مختلف ورزشی چاپ و منتشر شده که برخی از آنها از جهت آموزش و آشنا ساختن جوانان ورزشکار و ورزش دوست با تکنیک و فنون رشته های ورزشی مفید بوده است، لیکن تاکنون نشر کتابی که معرف فرهنگ ورزش و جامع لغتهای متداول در رشته های مختلف ورزشی باشد و نیاز خوانندگان پژوهشگر و علاقمند به امر ورزش را از جهت فرهنگ عامه و اصطلاحات و استعارات علمی وفنی ورزشی برآورد، بی سابقه بوده است.
اینک برای نخستین بار در کشور ما با پشتکار و همت آقای ناصر مفخم مفسر و کار شناس با سابقه ورزشی کتابی که جامع کلیه نکات ورزشی می باشد تدوین و تنظیم گردیده که مطالب ژرف و اطلاعات جامع و کاملی که در جهت شناسائی لغات و استعارات ورزشی و چگونگی استفاده از آنها در رشته های مختلف ورزش در اختیار خواننده می نهد، در خور توجه و تعمق بوده و نشان دهنده وقت و بینش و ذوق و سلیقه خاص مولف در تدوین و تنظیم کتاب می باشد. توفیق روز افزون آقای ناصر مفخم را در این خدمت فرهنگی و ورزشی از درگاه خداوند متعال خواستار است.
معاون نخست وزیر
و سرپرست سازمان تربیت بدنی و تفریحات سالم ایران
سرلشگر خسروانی

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص دختر زیبای احمد ایراندوست ترکاند ! / غول برره با دخترش چه رقصی می کند !