معاون پارلمانی رئیس جمهور: هر زمان برنامه هفتم بیاید، کار ابلاغ احکام و تکالیف آن را سریع‌تر شروع می‌کنیم


معاون پارلمانی رئیس جمهور: هر زمان برنامه هفتم بیاید، کار ابلاغ احکام و تکالیف آن را سریع‌تر شروع می‌کنیم

ایلنا: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برنامه هفتم که ابلاغ شود، تازه باید برخی لوایح را بدهیم و تکلیف‌هایی که برای دستگاه‌ها معلوم شده است را باید آماده کنیم، از این جهت هرچه زودتر بیاید، دولت استقبال کرده و سریع کار را شروع می‌کند. محمد...

معاون پارلمانی رئیس جمهور: هر زمان برنامه هفتم بیاید، کار ابلاغ احکام و تکالیف آن را سریع‌تر شروع می‌کنیم

ایلنا: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برنامه هفتم که ابلاغ شود، تازه باید برخی لوایح را بدهیم و تکلیف‌هایی که برای دستگاه‌ها معلوم شده است را باید آماده کنیم، از این جهت هرچه زودتر بیاید، دولت استقبال کرده و سریع کار را شروع می‌کند.

محمد حسینی درباره این‌که حکم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت پیش بینی شده بود و جزو مواد برنامه هفتم است. ولی دولت می‌گوید برنامه هفتم توسعه هنوز در مجلس نهایی نشده است که احکام آن ابلاغ شود، تکلیف این مساله چیست، گفت: ما امیدواریم آن اشکالات و مغایرت‌هایی که شورای نگهبان اعلام کرده است که بخشی از آن‌ها نظر خود شورای نگهبان و بخشی نظر خود شورای عالی نظارت مجمع تشخیص است، سریع‌تر در مجلس نهایی شود و در دستور قرار بگیرد و در همین مجلس نهایی شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که سال ۱۴۰۳ را به عنوان اولین سال اجرای برنامه تلقی می‌کنیم، یادآور شد: برنامه که ابلاغ شود، تازه باید برخی لوایح را بدهیم و تکلیف‌هایی که برای دستگاه‌ها معلوم شده است را باید آماده کنیم، از این جهت هرچه زودتر بیاید، دولت استقبال کرده و سریع کار را شروع می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات برنامه این است که ما در دانشگاه‌ها، مدارس و چه آموزش و پرورش به مهارت آموزی توجه کنیم. دولت یک پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش برای بحث‌های مهارت آموزی را تصویب کرد که ان‌شاالله عملیاتی می‌شود. یا دانشگاه فنی و حرفه‌ای کنفراس مفصلی برای مسئله مهارت آموزی گذاشتند، یعنی آن جاهایی که محورهای اصلی و اولویت‌های دولت بوده است را مدنظر داریم که بتوانیم به آن اهداف دست پیدا کنیم.

حسینی تاکید کرد: اگر به موقع اقدام نشود می‌شود مانند همان دوره‌هایی که گاهی اوقات می‌گویند ۲۰ یا ۳۰ درصد قانون برنامه بیشتر اجرا نشده است و ما حتما خودمان را مکلف می‌دانیم که مفاد و مضامین و دستوراتی در برنامه هفتم قرار گرفته است را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی درباره انتقاد برخی از نمایندگان مجلس عنوان کردند واگذاری دو باشگاه پرطرفدار پایتخت به بخش‌های دیگر گفت: مدتی این مثنوی تاخیر افتاد و این قصه طولانی شد آن هم به این دلیل بود که کاملا جهات قانونی‌اش رعایت شود و مشکل حقوقی نداشته باشد اوایل یک بحث هایی مطرح و دوباره تجدیدنظر شد و لذا روی آن کار شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: باید همه بیایند و کمک کنند تا کار نهایی شود و همین طوری بلاتکلیف نباشد، بلاتکلیفی خیلی آسیب می‌زند، این دو باشگاه هرکدام میلیون‌ها نفر هوادار دارند و برای خیلی‌ها اهمیت دارد از این جهت بهتر است دیگران کمک کنند.

وی ادامه داد: اگر واقعا اشکالی به ذهن‌شان می‌رسد بیان کنند، اینکه کل واگذاری را می‌گویند غیرقانونی است چطور غیرقانونی است؟ اگر ما واگذار نکنیم بعداً خود این دو باشگاه با مشکل رو به رو می‌شوند، چون می‌خواهند در مسابقات بین الملی شرکت کنند و فیفا و فدارسیون جهانی ایراد می‌گیرند و از این جهت این کار زودتر باید تمام می‌شد.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر