مهیا شدن زمینه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان


مهیا شدن زمینه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان گفت: در توافقنامه چهار جانبه اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه، زمینه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان مهیا شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست مشترک مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با رئیس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، روسای بیمارستان شفا، باهنر و افضلی‌پور کرمان و موسسه کنشگران توسعه فردا برگزار شد و در این نشست پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
روح الله خضری پور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در این نشست اظهار داشت: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌ های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌ های مکرری از سوی اداره کل امور اتباع جهت رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌ های مرتبط انجام و بستر فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.
وی به توافقنامه چهار جانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز(MSF ) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان داشت: بر اساس این توافقنامه مقرر شد؛ تا سازمان مذکور با فراهم‌ سازی امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ ها، فعالیت خود را در حوزه بهداشت و درمان اتباع خارجی با هدف کمک به جامعه هدف، کاهش هزینه‌ های درمانی و ارائه خدمات به افراد آسیب‌ پذیر آغاز کند.
"سید علیم‌ الله شاه" رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در ایران نیز ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان مرتبط و تشریح جزئیات روند ارجاع بیمار و با هماهنگی و ارتباطات موثر بتوانند بهترین خدمات درمانی و بهداشتی را ارائه کرد.
شایان ذکر است؛ در این نشست، روسای بیمارستان‌ ها و معاونت‌ های درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در زمینه روند ارجاع بیماران و هماهنگی‌ های لازم‌، نقطه نظراتی را ارائه کردند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا