آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیران ارشد استان و کشور است/ اعمال پیوست‌های محیط زیستی در پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان+عکس و فیلم


آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیران ارشد استان و کشور است/ اعمال پیوست‌های محیط زیستی در پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان+عکس و فیلم

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است. وی ضمن...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیران ارشد استان و کشور است/ اعمال پیوست‌های محیط زیستی در پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان+عکس و فیلماقدامات خوب رسانه و هوشیاری مردم مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ استان کمال قدردانی را داریم.

دکتر مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونسیتی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیران ارشد استان و کشور است/ اعمال پیوست‌های محیط زیستی در پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان+عکس و فیلماختصاص زمین ۸۰۰ هکتاری برای ساخت مسکن در شهرستان اصفهان/ تأمین مسکن خبرنگاران در دستور کار است

استاندار اصفهان در خصوص تأمین مسکن خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر استان، گفت: در جلسه گذشته که با حضور خبرنگاران برگزار شد موضوع مسکن خبرنگاران مطرح شد.

وی ادامه داد: پس از این جلسه به مدیرکل و مسئولان راه و شهرسازی استان تأکید کردم که تهیه مسکن خبرنگاران را در دستور کار قرار دهند و تا حصول نتیجه پیگیری ها ادامه داشته باشد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در این خصوص مقرر شد برنامه‌ریزی میان خبرنگاران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل روابط عمومی استانداری و مجموعه راه و شهرسازی استان صورت بگیرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده و مسیری را برای خانه‌دار شدن خبرنگارانی که فرم ج آنان سبز است و شرایط دریافت مسکن را دارند فراهم کنیم.

دکتر مرتضوی ادامه داد: در همین راستا پیگیری‌های متعددی صورت گرفت و آخرین پیگیری‌ها به روزهای اخیر باز می‌گردد که از مدیرکل راه و شهرسازی استان موضوع مسکن خبرنگاران را پیگیری کردم.

وی خاطرنشان کرد: در اصفهان برای تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن مورد دچار مشکل بودیم زیرا پایه اصلی مسکن‌های حمایتی تأمین زمین است، اخیراً موضوع زمین در شهرستان و شهر اصفهان حل شده است و منطقه ۸۰۰ هکتاری برای این موضوع انتخاب و بخشی از کار جلسات و کارگروه‌های مرتبط نیز برگزار شده است.

استاندار اصفهان متذکر شد: در مورد مسکن خبرنگاران بایستی در مرحله نخست با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل روابط عمومی استانداری و مجامع صنفی خبرنگاران لیست متقاضیان نهایی شود تا در اختیار راه و شهرسازی استان قرار بگیرد.

دکتر مرتضوی گفت: پیرو این لیست مکاتبه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی خواهم داشت تا بتوانیم این لیست را به مجموعه ثبت نامی های گذشته اضافه کنیم و تخصیص زمین برای مسکن خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر استان را داشته باشیم.

وی متذکر شد: تأمین مسکن برای خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر استان از دستور کار مدیریت استان خارج نشده است، در این بسته مسکن خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر استان جای دارند و بایستی با هماهنگی بیشتر ساماندهی شود.

استاندار اصفهان گفت: در شهرستان‌هایی که مشکل تأمین زمین نداشتیم طرح نهضت ملی مسکن پیشرفت خوبی داشته است اما در شهر اصفهان مشکل تأمین زمین را داشتیم که با اختصاص زمین ۸۰۰ هکتاری، این مشکل رفع خواهد شد.

آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیران ارشد استان و کشور است/ اعمال پیوست‌های محیط زیستی در پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان+عکس و فیلماستان اصفهان موفق‌ترین استان در ساماندهی اتباع خارجی است

مرتضوی در خصوص ساماندهی اتباع خارجی، گفت: اتباع خارجی از طرفی فرصت و از طرف دیگر می‌توانند تهدید محسوب شوند.

وی ادامه داد: اگر اتباع با برنامه‌ریزی و مدیریت هماهنگ در راستای نیاز کشورها ساماندهی شوند فرصت هستند و اگر خارج از این ضوابط باشند تهدید محسوب می‌شوند.

استاندار اصفهان گفت: در کشور ما از دو سال گذشته، تمرکز ویژه‌ای بر ساماندهی اتباع خارجی انجام شده است.

دکتر مرتضوی ادامه داد: وزارت کشور در قالب یک کار ستادی جلساتی را در این خصوص برگزار می‌کند که استان اصفهان نیز حسب حضور اتباع در این ستاد حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این ستاد جمعیت اتباع خارجی حاضر در استان شناسایی و برای اتباع غیرقانونی برنامه‌ریزی و گزارشات به صورت ماهانه به وزیر کشور اعلام می‌شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه بایستی نگاه عالمانه‌ای به حضور اتباع داشته باشیم، بیان کرد: استان اصفهان به مدت ۹ ماه رتبه نخست عملکرد و ساماندهی اتباع در کشور را داشت و این ساماندهی همچنان ادامه خواهد داشت.

آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیران ارشد استان و کشور است/ اعمال پیوست‌های محیط زیستی در پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان+عکس و فیلمتحقق واقعی «ما می‌توانیم» در جمهوری اسلامی ایران/ اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری دو بال قدرتمند استان اصفهان برای توسعه هستند

وی با بیان اینکه کشور ما در دهه اول انقلاب شرایط بسیار سختی داشت، ادامه داد: پزشکان هندوستانی و پاکستانی بیماران ما را درمان می‌کردند و به معنای واقعی کلمه نیازمند و وابسته به کشور‌های غربی بودیم.

استاندار اصفهان متذکر شد: امروز جمهوری اسلامی در جایگاهی ایستاده که اصفهان ما امروز میزبان گردشگران سلامت است.

دکتر مرتضوی افزود: این جایگاه در حوزه‌های دیگر صنعت، هنر، ورزش و … نیز محقق شده است اما در حال حاضر هجمه رسانه‌ای دشمن به حدی زیاد است که پیشرفت‌های کشورما برای مردم قابل باور نیست.

وی اظهار کرد: کشوری که ۴۰ سال تحت تحریم بود تا نتواند نیازهای خود را برآورده کند امروز نیز برای دیده نشدن محصولاتش در دنیا تحریم است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: ما می‌توانیم در جمهوری اسلامی ایران به معنای کامل شده است در این شرایط نگاه تحقیرآمیز به دستاوردهای جوانان و دانشمندان ایرانی پذیرفتنی نیست.

دکتر مرتضوی بیان کرد: هر فردی که ایران و ایرانیان رو دوست دارد باید به دنبال عزت کشور باشد.

وی در خصوص آینده استان اصفهان، گفت: شورای برنامه‌ریزی استان تلاش کرده تا ذیل سند آمایش استان برنامه‌های مختلفی را انجام دهد اما راهبردهای اساسی ما اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری است.

استاندار اصفهان متذکر شد: از این رو اصرار داریم که سرمایه‌گذاری در استان براساس راهبردهای سند آمایش محقق شود.

دکتر مرتضوی گفت: از این رو در برابر گسترش بی رویه صنایع و ایجاد صنایع جدید نیز ایستادگی کرده‌ایم زیرا معتقدیم اصفهان دیگر نمی‌تواند بار مضاعفی از آلودگی هوا را تحمل کند و اولویت استان در تأمین آب مصرفی، آب آشامیدنی مردم است.

وی ادامه داد: این رویکرد باعث شده تا بارها مورد هجمه قرار بگیریم اما بر اصل تحقق سند آمایش استان تأکید داریم و تنها راه پیشرفت استان اصفهان را در اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری متصور می‌شویم.

آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیران ارشد استان و کشور است/ اعمال پیوست‌های محیط زیستی در پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان+عکس و فیلمرویکرد دولت سیزدهم حضور در جمع دانشجویان و جوامع نخبگانی است/ چالش‌های دانشگاه هنر اصفهان در دستورکارهای ویژه‌ کمیسیون دانشجویی استان بررسی می‌شود

مرتضوی در خصوص رسیدگی به چالش‌های دانشگاه هنر اصفهان، گفت: سال گذشته ۷ جلسه دانشجویی که ساعات برگزاری هر کدام از جلسات بالای ۵ ساعت بوده است با حضور دانشجویان و نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی و به میزبانی دانشگاه‌های مختلف استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم و مدیریت استان اصفهان حضور در جمع‌ دانشجویان و جوامع نخبگانی است.

استاندار اصفهان بیان کرد: این جلسات باعث روشنگری اذهان دانشجویان خواهد شد و از طرفی ما نیز از افکار بکر دانشجویان و جوامع نخبگانی استان بهره‌مند می‌شویم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه هنر اصفهان نیز درخواست‌ میزبانی از اینگونه نشست‌ها را داشته اما تصمیم‌گیری این مورد با کمیسیون دانشجویی استان است.

دکتر مرتضوی تصریح کرد: البته به مسائل دانشگاه هنر اصفهان در کمیسیون دانشجویی استان رسیدگی می‌شود و جلسات متعددی نیز در خصوص برگزار شده است.

وی ادامه داد: چالش‌های دانشگاه هنر همانند سایر دانشگاه‌های استان از جمله دستورکارهای ویژه‌ کمیسیون دانشجویی استان است و مورد بررسی مدیریت استان قرار گرفته است‌.

دکتر مرتضوی در خصوص اعتلای فرهنگ در استان اصفهان نیز، عنوان کرد: به نظر ما استانداری اصفهان نیازمند معاونت هماهنگی امور فرهنگی است.

وی ادامه داد: درسال ۱۴۰۱ در این خصوص جلسات مستمری را در سطح ملی داشتیم تا بتوانیم این تغییر را در ساختار استانداری اصفهان انجام دهیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: نخست با تقاضای استان موافقت شد اما در مراحل بعد جواب گرفته نشد اما این موضوع مورد پیگیری و مطالبه مدیریت استان است.

وی گفت: با توجه به گستردگی و حجم مسائل حوزه فرهنگ استان می‌طلبد یک معاونت با رویکرد هماهنگی امور فرهنگی در استان پیش بینی شود با این معاونت فرهنگی می‌توانیم بسیاری از امور استان را پیگیری کنیم و باب جدیدی از هماهنگی امور فرهنگی را در استان رقم بزنیم.

در پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، تمامی پیوست‌های محیط زیست اعمال می شود / ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی جدید با احداث شهرک فرآوری مواد معدنی در سیریک

وی در خصوص تأمین آب اصفهان از دریای عمان و توجه به مسائل زیست محیطی در اجرای این پروژه، گفت: از ابتدا توجه داشتیم که در تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، تمامی پیوست‌های محیط زیست در توافق با مسئولان ارشد استان هرمزگان لحاظ شود که تاکنون بر همین مبنا عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، احداث شهرک فرآوری مواد معدنی از شورابه‌های ناشی از آب شیرین کن‌ها در شهرستان سیریک برنامه‌ریزی شده است و هیچ شورابه‌ای به آب دریا نفوذ نخواهد کرد و در فرآورده‌های ثانوی به برخی فلزات خاص تبدیل خواهد شد.

استاندار اصفهان بیان کرد: مشکلات زیست محیطی نه تنها در اصفهان بلکه در تمامی کشور برای ما دغدغه است و راضی به آسیب رسیدن به محیط زیست در هیچ منطقه از ایران اسلامی عزیز نیستیم و با اجرای پروژه اصفهان هیچ‌گونه خطری برای محیط زیست منطقه ایجاد نخواهد شد.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: از طرفی ظرفیت‌های اقتصادی جدیدی در شهرستان سیریک ایجاد می‌شود زیرا به دنبال ایجاد شهرک فرآوری مواد معدنی در این شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: عدم اطلاع‌رسانی صحیح باعث برخی سوء برداشت ها شده که تنها راه‌حل تبیین صحیح مسئله توسط مسئولان ارشد استان هرمزگان برای مردم است که این مهم با همکاری مسئولان این استان در حال انجام است و از این بابت از همکاری مسئولان استان هرمزگان قدردانی می‌کنیم.

اقدامات بی سابقه و تلاش های شبانه روزی در پروژه های تأمین آب استان اصفهان

استاندار اصفهان در خصوص اجرای پروژه‌های تأمین آب استان، گفت: تمام قد تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های تأمین آب استان اجرایی شوند و در این مورد همه بضاعت های استان را پای کار آورده‌ایم.

وی ادامه داد: تا قبل از شروع پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، رکورد اجرای انتقال ۱/۹ کیلومتر در روز بوده است که اکنون رکورد ۵ کیلومتر را نیز زده‌ایم.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، عنوان کرد: در این پروژه روزانه ۴۰۰ تریلی به طور متوسط حمل لوله به محل این پروژه را انجام می‌دهند، یکهزار و ۳۰۰ جوشکار در این پروژه مشغول به فعالیت و در جبهه‌های متعددی پیمانکاران فعال هستند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بابت این فعالیت شبانه روزی، زحمات بسیاری کشیده و به صورت ثابت قرارگاه آب استان به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

دکتر مرتضوی ادامه داد: از طرفی پیگیری‌های متعددی به صورت روزانه با سطح ملی انجام می‌شود تا پروژه‌های تأمین آب استان به ثمر برسند.

وی در خصوص فرونشست اصفهان نیز عنوان کرد: عامل اصلی فرونشست، کاهش آبخوان در استان اصفهان است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود با کسری آبخوان قابل توجهی مواجه است، گفت: در این خصوص گام اول این است که روند کاهش این ذخیره را در آبخوان متوقف کنیم و در گام دوم شیب را به سمت احیای آبخوان حرکت دهیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: در این دو گام به صورت همزمان ۲۵ برنامه با پنج محور تعریف کرده‌ایم و تمام قد استان برای اجرای پروژه‌های تأمین آب استان ایستاده است.

آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیران ارشد استان و کشور است/ اعمال پیوست‌های محیط زیستی در پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان+عکس و فیلمآلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است/ تشریح اقدامات استان در راستای مهار آلودگی هوا در منابع ثابت و متحرک

وی در خصوص آلودگی هوای اصفهان، گفت: یکی از مسائل اصلی استان اصفهان آلودگی هوا است و همه ما بر این موضوع اذعان داریم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان مسئولین سطح ملی نیز به مسائل حوزه آلودگی هوای اصفهان ورود کرده‌اند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این راستا سال گذشته دو جلسه با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، یک جلسه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، دو جلسه با حضور وزیر کشور و یک جلسه با حضور رئیس‌جمهور و برخی از وزیران مختص آلودگی هوای اصفهان برگزار شد که نشان می‌دهد مسئولان استان و مدیران ارشد کشور نسبت به مسئله آلودگی هوای اصفهان دغدغه‌مند هستند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: تقویت حمل و نقل همگانی و مدیریت کردن منابع آلاینده متحرک، مدیریت واحد‌های صنعتی، مدیریت و بهبود سوخت مصرفی در استان از جمله موضوعاتی است که در این نشست‌ها اتخاذ شد و در مسیر اجرا است.

دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه کیفی ترین سوخت کشور در استان اصفهان توزیع می‌شود، گفت: پروژه گوگرد زدایی پالایشگاه اصفهان که با حضور ریاست‌جمهوری افتتاح شد و تلاش برای به ثمر رساندن رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان و خط دو متروی اصفهان نیز در همین راستا است.

استاندار اصفهان در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان، بیان کرد: در دو سال گذشته ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اصفهان افزوده شد و در سال‌جاری نیز درصدد تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی استان هستیم.

وی ادامه داد: برقی شدن اتوبوس‌های اصفهان نیز پروژه‌ای است که آن را دنبال می‌کنیم.

دکتر مرتضوی به جابه‌جایی واحد‌های آلاینده از شعاع ۵۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۳ واحد ریخته‌گری به شهرک بزرگ اصفهان منتقل شدند که در نوع خود بی‌سابقه است، همچنین ۴۰ واحد آلاینده آجرپزی نیز رسماً تعطیل شدند.

وی در مورد مازوت سوزی در اصفهان عنوان کرد: سال گذشته برای اولین بار با حمایت‌های وزیر کشور در برابر سوخت مازوت مقاومت کردیم اما عملیات خرابکارانه در شبکه گاز کشور ما را مجبور به استفاده از سوخت مازوت در روزهای پایانی سال کرد.

استاندار اصفهان از خشکی تالاب بین‌المللی گاوخونی نگرانی و تأثیرات نادیده گرفتن حقتبه تالاب گاوخونی ابراز نگرانی کرد و گفت: بستر خشک تالاب گاوخونی غول خفته ای است که بیدار شدن آن سبب می شود تا بخش وسیعی از فلات مرکزی کشور با چالش جدی روبه رو شود.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با پیگیری های انجام شده بتوانیم سهم بهتری از حقابه تالاب گاوخونی را تأمین کنیم زیرا بستر خشک تالاب گاوخونی یکی از اصلی ترین مراکز تولید گردو غبار و آلودگی در استان اصفهان است.البته این حقابه بایستی در سطح ملی نیز مطالبه و پیگیری شود.

اصفهان/ بهمن راعی



آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیران ارشد استان و کشور است/ اعمال پیوست‌های محیط زیستی در پروژه تأمین آب اصفهان از دریای عمان+عکس و فیلم



درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان