ادعای عجیب خاندوزی؛ فروش اموال مازاد بانک‌ها 2 برابر شد؟


ادعای عجیب خاندوزی؛ فروش اموال مازاد بانک‌ها 2 برابر شد؟

طبق اظهارات خاندوزی، رقم فروش اموال مازاد بانک‌ها در طول تنها یک ماه، از ۷۷ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده و دو برابر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، به‌تازگی با تاکید بر این نکته که در دولت‌های قبل مجموعاً 54 هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها به فروش رفته بود، اعلام کرد تاکنون در دولت سیزدهم، 150 هزار میلیارد تومان از این اموال واگذار شده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده‌اند که خاندوزی حدود یک ماه پیش، آمار دیگری از فروش اموال مازاد بانک‌ها اعلام کرده بود که اختلاف بسیاری با آمار جدید دارد.

وزیر اقتصاد در روز سوم فروردین امسال با حضور در صداوسیما اعلام کرد: «از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ در این دو سال و نیم تقریباً عددی که واگذار شده ۷۷ هزار میلیارد تومان است. در دو سال و نیم، در مقایسه با ۵۴ هزار میلیارد تومان ۶ سال قبل از آن.»

طبق اظهارات خاندوزی، رقم فروش اموال مازاد بانک‌ها در طول تنها یک ماه، از 77 هزار میلیارد تومان به 150 هزار میلیارد تومان رسیده و دو برابر شده است؛ ادعایی که بسیار عجیب و بعید به نظر می‌رسد.

عجیب‌تر آنکه اگر چنین جهشی در واگذاری اموال بانک‌ها رخ داده بود، بی‌شک خاندوزی و دولت سیزدهم که علاقه زیادی به بزرگنمایی دستاوردهای خود دارند، حداقل اشاره کوچکی به آن می‌کردند که این اتفاق هم رخ نداد.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان