چرا ترکیه به شمال سوریه نیرو فرستاد؟


چرا ترکیه به شمال سوریه نیرو فرستاد؟

اقتصادنیوز: در پی مخالفت هیئت «تحریرالشام» با درخواست ترکیه برای ایجاد نقاط مرزی، ارتش این کشور نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در حالی که درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد، فضای تنش در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

در همین زمینه، منابع آگاه از «ارتش ملی» در حومه حلب به سایت خبری «العربی الجدید» گفتند ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به منطقه گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند تا نقاط جدیدی در منطقه ایجاد کند. همزمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام، شامل ده‌ها نیروی مسلح و سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

خبر مرتبط
دستگیری عوامل داعش در پی عملیات سراسری ضدتروریستی در ترکیه

اقتصادنیوز: در عملیات سراسری ضدتروریستی در ترکیه در روز یکشنبه ده‌ها نفر وابسته به گروه داعش دستگیر شدند.

این منابع توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریرالشام درخواست طرف ترکیه را برای ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه، برای محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور رد کرد.

جزئیات دیدار افسران ترکیه با «تحریرالشام»

پیش از این نشستی بین افسران ارتش ترکیه و رهبران تحریر الشام برگزار شد تا راه‌های کنترل مرز سوریه و ترکیه و محدود کردن عملیات قاچاق را بررسی کنند. هیئت تحریرالشام به مسوولیت خود در کنترل امنیتی این مناطق پایبند است و در این مسیر خواهان مشارکت نیروهای «ارتش ملی» تحت حمایت ترکیه نیست.

خبر مرتبط
درگیری مسلحانه در یک مرکز خرید در ترکیه+ جزئیات

اقتصادنیوز: در پی درگیری مسلحانه در یک مرکز خرید در شهر «بورسا» در ترکیه یک نفر زخمی شد

مناطق تحت کنترل «ارتش ملی» تحت حمایت ترکیه در حومه حلب از طریق دو گذرگاه «دیربلوط» و «الغزاویه» به مناطق تحت کنترل «تحریر الشام» در ادلب مرتبط است که از طریق آن کالا، سوخت، و تمامی اشکال مبادلات تجاری بین منطقه و همچنین عملیات قاچاق انجام می‌شود.

به گفته این منابع، آنچه که تنش بین دو طرف را افزایش داد، فشار ترکیه به دلیل فشار روسیه به هیئت تحریرالشام برای بازگرداندن تانکی متعلق به ارتش سوریه بود که روز شنبه توقیف کرده بود و از بازگرداندن آن امتناع می‌کند.

علاوه بر این، بر اثر حمله موشکی که یک خودروی غیرنظامی را در حومه غربی حلب هدف قرار داد، یک غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شکار پهپاد اسرائیلی توسط قسام