هیات حماس در قاهره چه درخواستی کرد؟


 هیات حماس در قاهره چه درخواستی کرد؟

اقتصادنیوز: منابع آگاه در گفت وگو با پایگاه العربی الجدید اعلام کردند که رهبران حماس در دیدار امروز با میانجی گران مصری خواستار توضیح درباره برخی عبارات موجود در پاسخ رژیم صهیونیستی قبل از پاسخ خود هستنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هیاتی از حماس به ریاست «خلیل الحیه» و عضویت «زاهر جبارین» مسئول پرونده اسیران امروز در قاهره با «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر و مسئولان مصری ناظر بر میانجی‌گری قاهره میان مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی دیدار می کنند و برخی موارد و واکنش تل آویو به خواسته های حماس را مورد بررسی قرار می دهند.

در همین حال، برخی منابع به العربی الجدید اعلام کردند که رهبران حماس خواستار توضیح درباره برخی عبارات وارده در پاسخ رژیم صهیونیستی هستند. از جمله این موارد، ابراز آمادگی برای عقب نشینی از محور «نتساریم» است که غزه را به دو بخش تقسیم می‌کند.

این منابع بیان کردند که رژیم صهیونیستی از عباراتی مانند آمادگی یا وجود تمایل استفاده کرده، بدون اینکه التزام روشنی وجود داشته باشد و هیات حماس تمایل دارد، قبل از پاسخ نهایی خود، موضوع برایش روشن شود.

خبر مرتبط
شرط حماس برای توافق مشخص شد

اقتصادنیوز: یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه هر توافقی با صهیونیست‌ها باید توقف تجاوزها به نوار غزه را شامل شود، تاکید کرد که این جنبش تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد.

این در حالی است که یک مسئول حماس پیشتر به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این جنبش روز دوشنبه، پاسخ خود را به طرح جدید آتش بس خواهد داد.

این مسئول اعلام کرد: هیاتی از حماس به ریاست خلیل الحیه امروز دوشنبه به قاهره رفته تا پاسخ حماس را به موضع تل آویو بدهند.

خبر مرتبط
واکنش حماس به یک شایعه: پاسخی به طرح جدید تبادل اسرا نداده‌ایم

یکی از اعضای ارشد جنبش حماس تاکید کرد که پاسخ به جوابیه اسرائیل درباره مذاکره برای تبادل اسرا همچنان در حال بررسی است.

در همین حال، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش هیچ موضع گیری چه از زبان سخنگو یا منبع وابسته به حماس درباره پاسخ رژیم صهیونیستی اتخاذ نکرده است.

وی افزود: این پاسخ هنوز در دست بررسی است و آنچه برخی رسانه های اسرائیلی در این باره منتشر کرده اند، با هدف ایجاد تشویش است.

از سوی دیگر، یکی از رهبران مقاومت فلسطین در اظهار نظری گفت: آنچه رژیم صهیونیستی ارائه داده، تضمین روشنی ندارد و نگرانی بابت رفتارهای اشغالگران به ویژه با توجه به رویکرد سابق آن وجود دارد. ممکن است که اشغالگران پس از خروج گروهی از اسیران و رهایی از فشار جبهه داخلی این رژیم، در راستای برهم زدن اوضاع برآیند.

وی افزود: آنچه در رسانه های صهیونیستی درباره امتیازدهی آنها گفته می شود، غیرواقعی است. ارتش رژیم اشغالگر شرط بقا در برخی مناطق را مطرح کرده که تردد ساکنان میان شمال و جنوب را با مانع روبرو می کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان