ریاض و واشنگتن در یک قدمی توافق دو جانبه


ریاض و واشنگتن در یک قدمی توافق دو جانبه

اقتصادنیوز: وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (دوشنبه) از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، « فیصل بن فرحان » وزیر خارجه عربستان در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دو جانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که « آنتونی بلینکن » وزیر خارجه آمریکا امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

خبر مرتبط
جزئیات دیدار و رایزنی وزرای خارجه عربستان و آمریکا

آنتونی بلینکن که به عربستان سفر کرده است در دیدار با همتای سعودی خود درباره اوضاع منطقه و تحولات غزه گفت و گو کرد.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن در مسیر یک توافق بالقوه که می‌تواند راه را برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی هموار کند، ادامه می‌دهد اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

خبر مرتبط
توافق ریاض-تل‌آویو درگرو پیمان نظامی عربستان با آمریکاست؟

اقتصادنیوز: سناتور آمریکایی «لیندسی گراهام» از دولت جو بایدن خواسته است تا توافقنامه‌ای را برای برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای کمک به ایجاد زمینه برای توافق صلح با فلسطینی‌ها انجام دهد.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان