ارزش روزانه تابلو عمده‌فروشی بازار برق 529 میلیارد ریالی شد


 ارزش روزانه تابلو عمده‌فروشی بازار برق 529 میلیارد ریالی شد

ارزش معاملات برق از تابلو عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران ظرف 3 روز ابتدایی هفته جاری از 2147 میلیارد ریال عبور کرد. ظرف 3 روز اخیر نیروگاه‌های برق نسبت به عرضه قوی در رینگ عمده فروشی بورس انرژی اقدام کرده و استقبال شرکت‌های توزیع از این عرضه‌ها به ثبت داده‌های فروش قابل توجهی از این بازار انجامید.

به گزارش تجارت‌نیوز، 46 معامله برق در تابلو عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران ظرف روز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه به ثبت رسید و به این ترتیب 4.339 میلیون کیلووات ساعت برق از این بازار با مجموع ارزش 529 میلیارد ریال معامله شد.

چهارمین عرضه برق نیروگاه‌ها در تابلو عمده ‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران ظرف روز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه انجام شد و به سیاق عرضه‎های پیشین با استقبال خوب از سوی شرکت‌های توزیع برق به‌عنوان متقاضیان این بازار مواجه شد.

عزم وزارت نیرو در شفافیت معاملات برق نیروگاهی و همکاری مناسب بورس انرژی باعث شد تا ظرف زمان کوتاهی فروش برق از نیروگاه‌های کشور به شرکت‌های توزیع منطقه‌ای به بورس منتقل شود. به این ترتیب از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال و در راستای همکاری شکل گرفته میان بورس انرژی ایران و وزارت نیرو، شیوه فروش برق نیروگاه‌ها به شرکت‌های توزیع برق کشور تغییر کرد.

عرضه برق نیروگاهی در بورس انرژی؛ روشی در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت‌های توزیع برق است. شرکت توانیر تعهد کرده است که به صورت هفتگی نسبت به شارژ حساب‌های شرکت‌های توزیع اقدام کند، به این ترتیب کلیه شرکت‌های توزیع به صورت مستقل وارد بازار خواهند شد و تقاضای هفتگی، ماهانه و حتی فصلی خود برای خرید برق را ثبت می‌کنند. در سمت مقابل نیز تمامی نیروگاه‌های حرارتی کشور اقدام به عرضه برق در بورس انرژی کرده و هر شرکت توزیع به شکل مستقل متناسب با نیاز خود اقدام به خرید برق می‌کند.

ظرف روز یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه 78 معامله برق از تابلوی عمده فروشی بازار برق بورس انرژی ایران انجام شد؛ به این ترتیب حجم برق معامله شده در این تابلو به 4.139کیلووات ساعت و ارزش ریالی این معاملات نیز به 933.6 میلیارد ریال رسید. این ارقام در حالی ثبت شد که ظرف روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه نیز 638 میلیون کیلووات ساعت برق با مجموع ارزش 684 میلیارد ریال از تابلو عمده‌فروشی برق معامله شده بود.

منبع : بورس انرژی
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان