مواد غذایی برای افزایش تمرکز هنگام ترید در بازار مالی و کارهای حساس!


مواد غذایی برای افزایش تمرکز هنگام ترید در بازار مالی و کارهای حساس!

معامله‌گری یکی از کارهای به شدت حساس و خاص در جهان است که نیاز دارد برای انجام این کار به لحاظ روحی و روانی نیز به صورت کامل آماده باشید. در واقع یک معامله‌گر باید لایف استایل صحیحی داشته باشد که بخشی از آن شامل خوردن مواد غذایی مفید برای بالا بردن تمرکز خود است. ما در این مقاله به صورت کامل موارد غذایی مغذی را به شما معرفی خواهیم کرد که سبب افزایش تمرکز در زمان‌ترید در بازارهای مالی می‌شود.

چرا تمرکز در ترید مهم است

بخش مهمی از معامله‌گری به روح و روان تریدر بستگی دارد، شما باید در لحظاتی که می‌خواهید تحلیل کنید؛ معامله انجام دهید و تصمیم‌گیری‌های جدی در بازار داشته باشید تمرکز بالایی از خود نشان دهید. این کار بخشی از آن به تمرین‌های روحی روانی و بخش دیگری حتی به تغذیه‌ای که دارید برمی‌گردد. به همین دلیل در ادامه این پاراگراف چند مواد غذایی بسیار مهم برای بالا بردن تمرکز را به شما معرفی خواهیم کرد که پس در ادامه با ما همراه باشید.

مواد غذایی برای تمرکز

به این دسته از مواد غذایی که تمرکز شما و عملکرد مغزتان را افزایش می‌دهند برین فود Brain Food گفته می‌شود، مغز ما، اگرچه تنها ۲ درصد از وزن بدن ما را تشکیل می‌دهد، حدود ۲۰ درصد از انرژی دریافتی روزانه ما را مصرف می‌کند. این انرژی برای سوخت‌رسانی به سلول‌های مغز و حفظ عملکرد سالم مغز استفاده می‌شود. برخی از مواد مغذی موجود در “غذاهای مغز” نقش حیاتی در این فرآیند دارند.

به عنوان مثال، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، مانند انواع توت‌ها و شکلات تلخ، به محافظت از سلول‌های مغز در برابر آسیب کمک می‌کنند. آن‌ها این کار را با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مضر انجام می‌دهند، که مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند به سلول‌های بدن ما از جمله سلول‌های مغز آسیب برسانند. اسیدهای چرب امگا ۳ که در غذاهایی مانند ماهی و آجیل یافت می‌شوند، یکی دیگر از مواد مغذی ضروری برای مغز ما هستند. آن‌ها به ساخت و ترمیم سلول‌های مغز کمک می‌کنند و مطالعات نشان داده است که می‌توانند یادگیری و حافظه و عملکرد مغز را بهبود بخشند.

مواد غذایی برای افزایش تمرکز هنگام ترید در بازار مالی و کارهای حساس!

ویتامین‌های B که در غذاهایی مانند تخم مرغ و آووکادو یافت می‌شوند، در تولید مواد شیمیایی مغز که بر خلق و خو و سایر عملکردهای مغز تأثیر می‌گذارد، نقش دارند. سطوح پایین ویتامین B، به ویژه B12 و فولات، می‌تواند منجر به مه مغزی و اختلالات شناختی شود.

توت‌ها

انواع توت‌ها مانند زغال اخته، توت فرنگی و شاه توت سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه فلاونوئیدها هستند. این ترکیبات به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در مغز کمک می‌کند و از سلول‌های مغز در برابر آسیب محافظت می‌کند. این می‌تواند منجر به بهبود عملکرد شناختی شود و توت‌ها را به یک میان وعده عالی برای جلسات معاملات خود استفاده کنید و هنگام ترید کم کم از آن بخورید.

میوه‌های خانواده مرکبات

مرکبات، از جمله پرتقال، گریپ فروت، لیمو و لیموترش، سرشار از ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی هستند. ویتامین C برای سلامت مغز ضروری است زیرا به تولید انتقال دهنده‌های عصبی، مواد شیمیایی که سیگنال‌ها را در مغز منتقل می‌کنند، کمک می‌کند. این می‌تواند تمرکز و تمرکز را افزایش دهد و مرکبات را به انتخابی هوشمندانه برای رژیم غذایی هنگام معامله‌گری تبدیل کند

شکلات تلخ

شکلات تلخ، به خصوص انواع با ۷۰ درصد کاکائو یا بیشتر، مملو از فلاونوئیدها، کافئین و آنتی اکسیدان ها است. این ترکیبات می‌توانند عملکرد مغز را با بهبود جریان خون به مغز و کاهش التهاب بهبود بخشند. بعلاوه، محتوای اندک کافئین می‌تواند باعث افزایش جزئی اما قابل توجه در تمرکز و هوشیاری شما شود.

آجیل

آجیل، به ویژه گردو و بادام، منابع عالی چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E هستند. این مواد مغذی از سلول‌های مغز در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت می‌کنند و سلامت مغز را ارتقا می‌دهند. به علاوه، چربی‌های سالم موجود در آجیل منبع ثابتی از انرژی است و به شما کمک می‌کند در جلسات طولانی معاملاتی با تمرکز بالا باقی بمانید.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از چندین ماده مغذی مرتبط با سلامت مغز از جمله ویتامین B6 و B12، فولات و کولین است. کولین یک ریزمغذی است که بدن شما برای ایجاد استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی که به تنظیم خلق و خو و حافظه کمک می‌کند، استفاده می‌کند.

مواد غذایی برای افزایش تمرکز هنگام ترید در بازار مالی و کارهای حساس!

آووکادوها

آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که به جریان خون سالم کمک می‌کند. این منجر به بهبود عملکرد شناختی می‌شود، زیرا مغز شما برای کار مؤثر به یک منبع خون ثابت نیاز دارد. آووکادو همچنین حاوی ویتامین K و فولات است که به جلوگیری از لخته شدن خون در مغز و بهبود عملکرد شناختی، به ویژه تمرکز در هنگام ترید کردن کمک بزرگی می‌کند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای سلامت مغز ضروری است. این چربی‌های سالم برای تقویت ساختار سلول‌های مغز، بهبود عملکرد آنها و منجر به شناخت و حافظه بهتر شناخته شده‌اند. مصرف منظم ماهی قزل آلا می‌تواند مغز شما را با امگا ۳ مورد نیاز برای عملکرد بهینه در طول جلسات مطالعه تأمین کند.

روغن زیتون

روغن زیتون فوق بکر مملو از آنتی اکسیدان های قوی به نام پلی فنول است. این ترکیبات به محافظت از مغز در برابر آسیب و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند و سلامت و عملکرد مغز را ارتقا می‌دهد. گنجاندن روغن زیتون فوق بکر در رژیم غذایی می‌تواند به تقویت تمرکز برای معامله‌گری کمک کند و آن را به یک مکمل ارزشمند برای رژیم غذایی شما تبدیل کند.

در کدام بروکر ترید کنم؟

حالا که فهمیدید چه مواد غذایی برای معامله‌گری لازم است، شاید یکی از سؤالات شما این باشد که اصلاً من که می‌خواهم معامله‌گر شوم از کجا شروع کنم. برای تریدرهای ایرانی انتخاب بروکر چندان محدود نیست اما به شما توصیه می‌کنیم بهترین بروکر موجود در بازار فارکس که کارگزاری آلپاری، آمارکتس و … هست را انتخاب کرده و معاملات خود را در این بروکر انجام دهید. البته فقط صرف انتخاب بروکر موفق نخواهید شد، بلکه شما نیاز دارید اصول زیادی مانند تغذیه، تمرین، آموزش و مباحث روحی روانی خود را نیز به دقت مدنظر داشته باشید تا در نهایت به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دستگیری عاملان قمه کشی در خیابان بانک ملی شهرستان میانه