رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته فرهنگی و معلم اجرایی می‌شود


رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته فرهنگی و معلم اجرایی می‌شود

بازنشستگان آموزش و پرورش مانند دیگر بازنشستگان صندوق بازنشستگی از خدمات رفاهی و حمایتی این صندوق برخوردار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صندوق بازنشستگی کشوری پس از سازمان تأمین اجتماعی دومین صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای ایران است که تا ۹ماهه نخست سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۷۱۲هزار و ۹۱ نفر بازنشسته و وظیفه بگیر دولت را زیرپوشش خود قرار داده‌ است.

از کل بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان آذر سال، گذشته یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۰۴ نفر بازنشسته، تعداد ۱۳هزار و ۲۵۲ نفر از کارافتاده، ۶۲ هزار و ۸۵ نفر شاغل متوفی و ۲۴۱ هزار و ۲۵۰ نفر هم بازنشسته متوفی را شامل می‌شوند.

وزارت آموزش و پرورش در بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، کشور، علوم تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطاعات، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور خارجه و نهاد ریاست جمهوری، سازمان‌های منحله، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، خویش فرمایان و سایر دستگاهها از لحاظ حقوق بگیران و شاغلان کسورپرداز بزرگترین دستگاه و در رتبه نخست قرار دارد.

وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۹ هزار و ۳۸۰ نفرحقوق بگیر که ۴۸۳هزار و ۵۸۴ نفر زن و ۶۰۶ هزار و ۷۹۶ مرد تا پایان آذر سال گذشته، بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است که ۶۳.۶۹ درصد از جامعه حقوق بگیر این صندوق را تشکیل می‌دهد همچنین این وزارتخانه با ۶۲۷ هزارو ۲۸۲ نفر شاغل کسور پرداز بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در این زمینه است و ۷۵.۷۸ درصد جامعه شاغلان کسور پرداز این صندوق را تشکیل می‌دهد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری در آخرین روزهای پایانی سال گذشته گفت: با رایزنی‌های فشرده و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، احکام رتبه‌بندی برای ۵۳۰۶ نفر دیگر از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش صادر شد.

رضا فیضی نژاد افزود: صندوق بازنشستگی کشوری در آذر ۱۴۰۲ برای ۶۲ هزار نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش که در فاصله ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شده و مشمول طرح رتبه بندی شدند و اطلاعات آنان از سوی این وزارتخانه به صندوق بازنشستگی اعلام شده بود، احکام رتبه بندی را صادر کرد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: پس از آن مبالغ ناشی از احکام رتبه بندی در چهار مرحله به حساب آنها واریز شد که آخرین مرحله آن اسفند سال گذشته پرداخت شد.

به گفته فیضی نژاد، میانگین پرداختی ناشی از احکام رتبه بندی برای بازنشستگان مشمول، بیش از ۳۴ میلیون تومان خواهد بود که ممکن است برای تعدادی از این افراد از این عدد کمتر یا بیشتر باشد.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

از کجا مطمئن باشیم حکم سه سال حبس برای ساداتی‌نژاد با فعل ارتکابی وی همخوانی دارد؟