درمان ناخن فرورفته در گوشت؛ گفت‌وگو با کلینیک ناخن سلامت


درمان ناخن فرورفته در گوشت؛ گفت‌وگو با کلینیک ناخن سلامت

عارضه‌ دردناک ناخن فرورفته در گوشت (ingrown nail) با نام علمی «Onychocryptosis» بیماری‌ بسیار رایجی در آقایان و بانوان است. پوشیدن کفش‌های نامناسب، کاشت ناخن و ژلیش‌کردن‌های مداوم و کوتاه‌کردن کناره‌های ناخن از دلایل ابتلا به این عارضه‌اند که...

عارضه‌ دردناک ناخن فرورفته در گوشت (ingrown nail) با نام علمی «Onychocryptosis» بیماری‌ بسیار رایجی در آقایان و بانوان است. پوشیدن کفش‌های نامناسب، کاشت ناخن و ژلیش‌کردن‌های مداوم و کوتاه‌کردن کناره‌های ناخن از دلایل ابتلا به این عارضه‌اند که عموما با علائمی مثل قرمزشدن، التهاب، تورم و عفونت همراه هستند. سؤالات زیادی درمورد درمان این بیماری‌ وجود دارند؛ به همین خاطر با کلینیک ناخن سلامت گفت‌وگو کرده‌ایم تا به سؤالات رایج شما درمورد این بیماری پاسخ بدهند.

معرفی کلینیک ناخن سلامت

این مشاوره حاصل گفت‌وگو با متخصصان کلینیک ناخن سلامت است. کلینیک فوق‌تخصصی ناخن سلامت با بیش از یک دهه فعالیت مستمر در کلاس جهانی، متنوع‌ترین و به‌روزترین خدمات تشخیصی و درمانی ناخن را به ایرانیان و بیماران خارج از کشور ارائه می‌دهد. در این مجموعه، پزشکان مسلط به بیماری‌های ناخن بهترین خدمات درمانی را به شما عزیزان ارائه می‌دهند. بعضی از بیماری‌های رایجی که کلینیک ناخن سلامت درمان می‌کند عبارت‌اند از:

درمان ناخن فرورفته در گوشت؛ گفت‌وگو با کلینیک ناخن سلامت
  • درمان فرورفتن ناخن در گوشت؛
  • درمان قطعی قارچ ناخن؛
  • انواع جراحی ناخن؛
  • درمان جداشدن ناخن از بستر؛
  • درمان میخچه و زگیل.

پاسخ به سؤالات رایج درباره درمان ناخن فرورفته در گوشت

۱. آیا فرورفتن ناخن در گوشت قطعی درمان می‌شود؟

بله؛ کلینیک ناخن سلامت معتبرترین مرکز درمان بیماری‌های ناخن است که با حضور پزشک متخصص ناخن، پزشک جراح و پودولوژیست‌ مجرب تمام بیماری‌های ناخن از جمله ناخن فرورفته در گوشت را درمان می‌کند و طوری این کار را می‌کند که این بیماری دوباره بازنگردد. درمان بیماری‌ها با‌ تجهیزات پزشکی و به‌روزترین متد درمانی جهان انجام می‌شود.

۲. درمان ناخن در گوشت پا چگونه انجام می‌شود؟

هنگامی که به ناخن پا فشار مضاعف وارد شود، ناخن به‌صورت هلالی‌شکل شروع به فرورفتن داخل گوشت می‌کند. کلینیک ناخن سلامت ابتدا با انجام کار درمانی، ناخن را آماده‌ و سپس با استفاده از متد درمانی ارتونیل فرم ناخن شما را اصلاح می‌کند. لازم به ذکر است که تنها در ۵درصد موارد بسیار حاد از روش‌های کشیدن ناخن و جراحی ناخن استفاده می‌شود.

۳. ارتودنسی ناخن (ارتونیل) چیست؟

ارتودنسی ناخن سیم‌های مخصوصی هستند که روی صفحه ناخن نصب می‌شوند تا ناخن را از کناره‌ها بلند و از رشد آن به داخل بافت جلوگیری ‌کنند. ماهیت ارتودنسی ناخن کاملا مانند ارتودنسی دندان است. سیم‌ها می‌توانند صفحه‌ ناخن را که به‌شدت خم و لوله‌ای‌شکل شده برای همیشه صاف کنند. ضخامت سیم با توجه به زاویه‌ فرورفتگی ناخن در گوشت و جنس صفحه‌‌ ناخن با تشخیص پزشک متخصص ناخن انتخاب می‌شود. سیم ارتونیل ضدحساسیت و ضدزنگ است و به صفحه‌‌ ناخن صدمه‌ای وارد نمی‌کند. انتخاب ضخامت مناسب سیم و قراردادنش در جای درست با فشار تنظیم‌شده روی ناخن فقط از عهده پزشک متخصص برمی‌آید.

۴. آیا درمان ناخن فرورفته در گوشت دردناک است؟

خیر؛ درمان فرورفتن ناخن در گوشت با متد ارتودنسی ناخن با تجهیزات پزشکی انجام می‌شود و کاملا بدون درد، خون‌ریزی و نقاهت است. شما پس از جلسه اول درمان می‌توانید به‌راحتی به زندگی روزمره خود ادامه دهید کارهایی مانند راه‌رفتن، دویدن و رانندگی را انجام دهید. برای موارد خاص در صورت نیاز، از بی‌حسی استفاده می‌‌شود.

۵. درمان ناخن فرورفته در گوشت چقدر زمان می‌برد؟

برای تکمیل مراحل درمان باید به‌مدت ۶ تا ۱۲ ماه هر دو ماه یک بار برای بررسی ارتونیل به کلینیک مراجعه کنید.

۶. آیا پس از درمان ظاهر ناخن به حالت عادی برمی‌گردد؟

بله؛ پس از اتمام دوره‌ درمان، ناخن از داخل گوشت بیرون می‌آید و ظاهر ناخن شما کاملا عادی خواهد بود.

۷. آیا امکان بازگشت عارضه پس از درمان با ارتودنسی ناخن هست؟

خیر؛ در صورتی که روند درمان را تکمیل و نکات گفته‌شده توسط پزشک را رعایت کنید، امکان بازگشت عارضه به‌هیچ‌وجه وجود ندارد.

۸. آیا روش جایگزینی برای ارتودنسی ناخن وجود دارد؟

در برخی از موارد بسیار حاد، از جراحی ناخن برای درمان فرورفتن ناخن در گوشت پا استفاده می‌شود. در کلینیک ناخن سلامت، پزشک متخصص این جراحی را انجام می‌دهد. جراحی ناخن انواع مختلفی دارد و پزشک با توجه به شدت بیماری، نوع فرورفتگی و نیاز بیمار مناسب‌ترین روش را انتخاب می‌کند.

پاسخ به سؤالات رایج درباره جراحی ناخن

جراحی ناخن پا نوعی عمل سرپایی است که هم با تزریق بی‌حس‌کننده (لیدوکائین) و هم بدون تزریق بی‌حس‌کننده بسته به نیاز بیمار انجام می‌شود. در جراحی، قسمتی از ناخن یا تمام ناخن با توجه به عارضه‌ برداشته می‌شود. جراحی ناخن از حساس‌ترین جراحی‌های پوست است و نیاز به کلینیکی مجهز با تجهیزاتی دقیق و پزشکانی متخصص دارد.

۱. انواع جراحی ناخن چیست؟

  • جراحی کناره ناخن: در این متد درمانی، فقط بخشی از کناره‌ ناخن را که وارد گوشت شده به‌وسیله تجهیزات پزشکی می‌برند و جدا می‌کنند و سعی بر این است که ناخن در رشد مجدد به فرم معمولی خودش بازگردد.
  • کشیدن ناخن: در این روش، ناخن کاملا از بستر جدا و برداشته می‌شود. کشیدن ناخن عملی بسیار حساس است که حتما باید با تجهیزات پزشکی و با حضور پزشک متخصص انجام شود، در غیر این صورت با درد و عوارض همراه خواهد بود.
  • سوزاندن ریشه کناره ناخن: در این متد درمانی، پزشک علاوه‌بر برداشتن قسمت کناره‌ ناخن که داخل گوشت فرورفته است، ریشه‌ قسمت برداشته‌شده را می‌سوزاند و مانع رشد مجدد کناره‌ی ناخن می‌شود.
  • سوزاندن کامل ریشه ناخن: پس از کشیدن ناخن، ریشه ناخن با ماده شیمیایی کاملا سوزانده می‌شود تا از رشد مجدد ناخن جلوگیری شود.
  • جراحی ناخن با لیزر: آسیب‌های وارده در جراحی ناخن با لیزر آن‌قدر پررنگ است که دیگر نمی‌توان از فواید آن سخنی گفت. در این روش برش ناخن با لیزر انجام می‌شود و حین برش، امکان سوختن بستر بسیار زیاد است و زمانی که بستر زیرین ناخن با لیزر آسیب ببیند، به ظاهر ناخن لطمه بزرگی وارد می‌شود و می‌توان گفت که در ناحیه سوخته ناخنی رشد یا اتصال نخواهد داشت.

۲. آیا جراحی ناخن پا درد دارد؟

در اکثر عمل‌های جراحی ناخن پا، قبل از انجام عمل بی‌حسی کامل انجام می‌شود. بنابراین حین عمل دردی حس نخواهید کرد، ولی در مرحله‌ نقاهت پس از جراحی ممکن است به‌دلیل وجود زخم باز و امکان عفونت کمی درد داشته باشید. لازم به ذکر است که درد در دوره نقاهت با داروهای تجویزشده توسط پزشک برطرف خواهد شد.

۳. جراحی ناخن چقدر زمان می‌برد؟

جراحی ناخن پا به‌طور میانگین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

۴. هزینه جراحی ناخن پا چقدر است؟

متدهای درمانی جراحی ناخن پا با توجه به نوع جراحی انتخاب‌شده توسط پزشک هزینه‌های متفاوتی دارند. همچنین این هزینه‌ها با توجه به پزشک و کلینیک انتخابی و شدت عارضه متفاوت‌اند. برای دریافت فهرست قیمت و مشاوره‌ رایگان، عکس ناخن خود را از طریق پیام‌رسان‌های واتساپ، تلگرام، ایتا، بله، سروش یا روبیکا به شماره‌ ۰۹۳۵۲۲۵۰۱۹۵ برای کلینیک ناخن سلامت ارسال کنید.

۵. آیا پس از جراحی ناخن پا ظاهر ناخن مثل سابق می‌شود؟

خیر؛ تنها در ۱۰درصد موارد ظاهر ناخن مانند سابق می‌شود، چراکه در اکثر روش‌های جراحی از لیزر و سوزاندن ریشه ناخن استفاده می‌شود که مانع رشد مجدد ناخن می‌شوند و درنتیجه ظاهر ناخن تغییر خواهد کرد.

۶. رشد مجدد ناخن پس از جراحی چقدر زمان می‌برد؟

رشد مجدد ناخن پا تقریبا ۱۸ ماه و رشد مجدد ناخن دست ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد.

روش درمانی ارتودنسی ناخن پا (ارتونیل) برای درمان بهتر است یا جراحی ناخن پا؟

عموما فقط در مواقعی که ناخن با روش ارتونیل درمان نشود پزشک از متدهای جراحی ناخن استفاده می‌کند، زیرا در متد ارتودنسی ناخن نقاهتی نخواهید داشت، ولی در متد جراحی ناخن حداقل ۱۰ روز دوره‌ نقاهت پس از درمان را پشت‌سر خواهید گذاشت. پس از جراحی ناخن ممکن است دچار کمی درد و عفونت شوید، در صورتی که ارتودنسی ناخن پا فاقد هرگونه درد، خون‌ریزی و نقاهت است. لازم به ذکر است که ظاهر ناخن در متد درمانی ارتونیل کاملا طبیعی می‌شود، ولی در جراحی ناخن ظاهر ناخن تغییر خواهد کرد.

درباره‌ کلینیک ناخن سلامت

کلینیک ناخن سلامت با بیش از یک دهه فعالیت مستمر در کلاس جهانی، متنوع‌ترین و به‌روزترین خدمات تشخیصی و درمانی ناخن را به ایرانیان و بیماران خارج از کشور ارائه می‌دهد. این مجموعه پزشکانی مسلط به بیماری‌های ناخن دارد که بهترین خدمات درمانی را به شما عزیزان ارائه می‌دهند.

شماره‌های تماس‌: ۰۹۳۵۲۲۵۰۱۹۵ – ۰۲۱۲۶۲۴۶۱۴۴

آدرس: تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان حمید طاهری

آدرس وب‌سایت: www.health-nail.com


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟