وعده استخدام بیکاران چه زمانی محقق می‌شود؟


وعده استخدام بیکاران چه زمانی محقق می‌شود؟

معاون اشتغال وزارت کار خبر داد: برنامه ویژه امسال این است که بتوانیم کد ملی بیکاران را شناسایی کنیم و سپس آنها را طبقه بندی و به دستگاهی که متولی به کارگماری آنهاست معرفی کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، چندی قبل بود که معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ به ۸.۱ درصد رسید، از ثبت کمترین نرخ بیکاری سالیانه در دهه‌های اخیر خبر داد و تاکید کرد: خالص اشتغال ایجادی در سال گذشته ۷۷۵‌هزار نفر بود.

کاهش روند بیکاری در کشور در حالی در دولت سیزدهم دیده شده است که هنوز بخش زیادی ازجامعه اعتقاد دارند که این کاهش نرخ بیکاری را احساس نمی کنند و یکی از دغدغه های مشترک جوانان و به ویژه فارغ التحصیلان در حال حاضر بحث اشتغال است.

برخی آمارها حکایت از این دارد که حدود ۱میلیون بیکار فارغ التحصیل در کشور وجود دارد که ضرورت دارد دولت درباره آنها برنامه ریزی کند. اما اقدام جدید وزارت کار درباره ساماندهی اشتغال به شناسایی بیکاران برمی گردد.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار در آخر اظهارات خود در رسانه ملی در برنامه صف اول شبکه خبر به تشریح نقش تعاون درجهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و درباره سامانی بازار کار گفت: ببینید یکی از مسائل کشور ما در حوزه بازار کار، نبود اطلاعات است. منظور از اطلاعات، اطلاعات ثبتی است. یعنی مثلاً همین که من عرض می‌کنم ما با کد ملی به مردم گزارش می‌دهیم که اشتغال ایجاد شده یا نشده. منظور این کد ملی که ثبت می‌شود.

وی گفت: یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.

بیرانوند افزود: ویژه امسال داریم این است که که بتوانیم کد ملی بیکاران را شناسایی کنیم بعد اینها را طبقه بندی کنیم؛ مثلاً بیکارانی که فارغ التحصیل رشته‌های الف هستند یا بیکارانی که فارغ التحصیل رشته‌های ب هستند. بعد اینها را در یک فرایندی و در یک تعاملی با دستگاه‌هایی که باید متولی به کارگماری اینها باشند انجام بدهیم. این اتفاق هیچ وقت در کشور نیفتاده که ما برویم سراغ بیکار بعد دستگاه متولی را پیدا کنیم و بگوییم که وظیفه شما است که ایشان بالاخره مشغول به کار شود، چون رشته‌اش به شما می‌خورد، چون مجوزش از شما است، چون تسهیلات را شما باید بهش بدهید.

بیرانوند گفت: خوب این خیلی اقدام پیچیده‌ای است به لحاظ محتوایی یعنی اقدام سختی است ولی من خوشحال هستم که بگویم که تقریباً ۸۰ درصد کار را ما انجام داده‌ایم و برای امسال برنامه ویژه داریم که این را انجام بدهیم.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان