ابلاغ افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی


ابلاغ افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنگوی دولت از تصویب افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در جلسه امروز هیات وزیران خبر داد.

ابلاغ افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پایان جلسه هیات وزیران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد سازمان تاکین اجتماعی و وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق مستمری بگیران تامی اجتماعی یعنی بازنشستگان امروز در هیات وزیران تصویب شد و مطالبق این پیشنهاد که امروز به تصویب رسید حداقل بگیران حقوقشان ۳۵ درصد افزایش یافت یعنی بازنشسته‌ای که همسر و یک فرزند داشته باشد حداقل حقوقش برای سال جاری بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

وی افزود: البته سایر اجزای حقوق مثل حوزه‌هایی که ناظر به عائله مندی و سایر کمک‌هزینه‌های جانبی افزایشش بعضا از این مقدار هم بیشتر بوده و افزایش قابل قبولی بوده و ان شا الله به جبران هزینه‌هایی که در طول ماه و سال این خانواده بزرگ و عزیز بازنشستگان تامین اجتماعی دارند کمک کند.

وی بیان کرد: یکی از محور‌های مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهاد‌های مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آن‌ها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد. / روزنو


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان