یک حرف از هزاران - جلد 1


یک حرف از هزاران - جلد 1

درباره برخی از مسائل علمی و فرهنگی و تمدنی با بهره‌گیری از مفاهیم جامعه‌شناسی آثار تمدنی از یادداشتی بر کتاب: کتابی که در برابر خوانندگان است، بخش دیگری از گفتارها و نوشته های راقم این سطور در سالهای اخیر است برخی از آنها در مجالس بحث و بررسی و...

درباره برخی از مسائل علمی و فرهنگی و تمدنی با بهره‌گیری از مفاهیم جامعه‌شناسی آثار تمدنی

از یادداشتی بر کتاب:
کتابی که در برابر خوانندگان است، بخش دیگری از گفتارها و نوشته های راقم این سطور در سالهای اخیر است برخی از آنها در مجالس بحث و بررسی و همایشها گفته و خوانده شده اند و برخی دیگر برای نخستین بار منتشر می شوند.
در ابتکاری نبودن مطالب و احتمالاً تکراری بودن بیشتر آنها تردیدی نیست، اما پرداختن به این گونه از دل مشغولیها که مربوط به مسائل فرهنگی و تمدنی جامعه اند و یادآوری برخی از تنگناها و یا راه حلها و طرح دو سه نکته عمده و اساسی در زمینه جهت گیریهای علمی و فنی ممکن است مفید فایدتی هر چند اندک باشد.
در این مطالب چند نکته جزئی و کلی هست که شاید توجه برنامه ریزان و تصمیم گیران به آنها بجا باشد و بتواند موجب طرح مسائل تازه و گستردگی افق دید و توسعه میدان بحث باشد.
خوانندگان عنایت خواهند کرد که تمامی بحث ها مربوط به آثار تمدنی و فرهنگی اند. در ضمن کوشش شده است تا تحلیل ها و یا تبیین ها، با جامعه شناسی آثار تمدنی و فرهنگی نسبتی داشته باشند. یعنی به اصطلاح موضوعات در پاگرد آثار تمدنی و فرهنگی مطرح شوند و سپس با پاگردهای دیگر پدیدارهای اجتماعی ارتباط یابند؛ به طور خلاصه رشته نامرئی در همه مباحث توجه جامعه شناختی به موضوعات است...


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟