خبر بد رابط One UI 6.1 برای کاربران گوشی‌های گلکسی اس 21: فاقد هوش مصنوعی Galaxy AI


خبر بد رابط One UI 6.1 برای کاربران گوشی‌های گلکسی اس 21: فاقد هوش مصنوعی Galaxy AI

سامسونگ روز گذشته رابط کاربری One UI 6.1 را برای گوشی‌های گلکسی اس 21 و گلکسی اس 22 منتشر کرد. اگرچه این رابط کاربری تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI که در گذشته دیده بودیم را در اختیار کاربران گوشی‌های گلکسی اس 22 قرار می‌دهد اما بررسی‌ها...

سامسونگ روز گذشته رابط کاربری One UI 6.1 را برای گوشی‌های گلکسی اس 21 و گلکسی اس 22 منتشر کرد. اگرچه این رابط کاربری تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI که در گذشته دیده بودیم را در اختیار کاربران گوشی‌های گلکسی اس 22 قرار می‌دهد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد گوشی‌های گلکسی اس 21 پس از نصب این بروزرسانی فاقد اکثر این قابلیت‌ها هستند.

پس از رونمایی از رابط کاربری One UI 6.1 و قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI در مراسم معرفی گوشی‌های گلکسی اس 24، شاهد انتشار بروزرسانی مربوط به آن برای دیگر گوشی‌های پرچمدار این شرکت بودیم. همچنین این بروزرسانی چندی قبل برای گوشی‌های گلکسی اس 23، گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 منتشر شد که تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI را در دسترس کاربران قرار می‌داد. اما به نظر می‌رسد گوشی گلکسی اس 22 آخرین محصولی است که قرار است تمامی قابلیت‌های Galaxy AI را در اختیار داشته باشد.

پس از اینکه در روز گذشته بروزرسانی مربوط به رابط کاربری One UI 6.1 در دسترس کاربران گوشی‌های گلکسی اس 22، گلکسی اس 21، گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 قرار گرفت مشخص شد که قابلیت‌های Galaxy AI در این بروزرسانی تنها در اختیار دستگاه‌های جدیدتر قرار گرفته است و سامسونگ آن‌ها را در محصولات نسل پایین‌تر در اختیار کاربران قرار نداده است. به عبارت دیگر گوشی‌های گلکسی اس 21، گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 اگرچه به رابط One UI 6.1 مجهز شده‌اند اما خبری از هوش مصنوعی Galaxy AI در آن‌ها نیست.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران و به نقل از Sammobile، گوشی‌های گلکسی اس 21، رابط کاربری One UI 6.1 در این دستگاه‌ها فاقد هوش مصنوعی Galaxy AI است و سامسونگ تنها قابلیت Circle to Search را در اختیار آن‌ها قرار داده است. با استفاده از این قابلیت می‌توان با اشاره با اشیا و المان‌های مختلف تصویر، در مورد آن‌ها در گوگل جستجو کرد.

درحالی تنها این قابلیت هوش مصنوعی در دسترس کاربران گوشی‌های گلکسی اس 21 و گلکسی زد فولد و فلیپ 3 قرار گرفته که مجموعه Galaxy AI دارای قابلیت‌های جذاب دیگری نیز هست که کاربران این دستگاه‌ها نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. به عبارت دیگر خبری از قابلیت‌های جذابی همچون Live Translation، Chat Assist، Generative Edit و Browsing Assist در این دستگاه‌ها نیست.

حذف قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI در گوشی‌های گلکسی اس 21 می‌تواند به دلایلی مختلفی رخ داده باشد. ممکن است سامسونگ به دلیل کمبود قدرت پردازشی و حافظه در این محصولات تصمیم به حذف هوش مصنوعی Galaxy AI از آن‌ها گرفته باشد. از طرفی دیگر ممکن است این تصمیم با هدف تشویق کاربران به خرید یک گوشی جدید گرفته شده باشد. مطمئناً کاربران در صورتی که در دستگاه قدیمی خود به این قابلیت‌های هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند دلیل چندان مهمی برای خرید محصولات جدید سامسونگ پیدا نخواهند کرد.

حذف هوش مصنوعی Galaxy AI از گوشی‌های گلکسی اس 21 نشان می‌دهد دیگر محصولات سامسونگ که قدیمی‌تر محسوب می‌شوند و یا قدرت پردازشی در آن‌ها کمتر از این دستگاه‌ها است هیچگاه امکان استفاده از این قابلیت‌ها را نخواهند داشت. بهتر است کاربران این دستگاه‌ها به فکر استفاده از قابلیت‌های جایگزین باشند و یا مطابق با ایده سامسونگ نسبت به خرید یک دستگاه جدید اقدام کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ترمز آلتمن را کشیدند!