کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند


کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند

 رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: ۲ کوهنورد که به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در ارتفاعات منطقه «شملق» در شهرستان داورزن گم شده بودند، با تلاش امدادگران نجات یافتند.

عاون مدیرعامل و رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: ۲ کوهنورد که به دنبال بارش شدید و جاری شدن سیلاب در ارتفاعات منطقه "شملق" در شهرستان داورزن گم شده بودند،‌ با تلاش امدادگران نجات یافتند.

ابوالفضل رفیعی شامگاه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد:‌ در پی وقوع سیل در ارتفاعات موسوم به شملق مفقودی این ۲ نفر گزارش شده بود که نجاتگران هلال احمر پس از حدود ۲ ساعت تلاش و جست و جو، آنان را پیدا کرده و نجات دادند.

وی افزود:‌ ماموران این جمعیت همچنین پس از رسیدن به صحنه حادثه و مشاهده انسداد جاده روستای "ساروق" داورزن بر اثر سیلاب و ورود گل و لای، به ۲ خودرو که در مسیر گرفتار شده بودند، امدادرسانی کرده و آنان را از مسیر سیلاب بیرون کشیدند.

وی اظهار کرد: پس از این حادثه و به دنبال بارش های شدید ساعات گذشته که منجر به وقوع سیل و ورود گل و لای به منازل روستای "سلیمانیه" در شرق سبزوار شد، تیم های امدادی بلافاصله به این منطقه اعزام شده و به یاری مردم گرفتار شده در سیلاب شتافتند.

رفیعی گفت: تیم های امداد و نجات همچنان در حال امدادرسانی به مردم روستای سلیمانیه هستند و با توجه به گزارش های دریافتی حدود ۱۰ منزل مسکونی درگیر سیلاب شده اند.

کوه های شَمَلق با ارتفاع حدود سه هزار متر، نزدیک به روستای "ساروق" در شهرستان داورزن قرار دارد.

مرکز شهرستان داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند

کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!