کرملین جزئیات مانور هسته‌ای ارتش روسیه را اعلام کرد


کرملین جزئیات مانور هسته‌ای ارتش روسیه را اعلام کرد

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در اظهار نظری درباره رزمایش‌های اعلام شده توسط وزارت دفاع روسیه گفت: «اظهارات ماکرون، مقامات انگلیس و نماینده مجلس سنای آمریکا درباره آمادگی و قصد آن‌ها برای اعزام پرسنل نظامی به اوکراین نیازمند توجه و تدابیر ویژه است.»

کرملین جزئیات مانور هسته‌ای ارتش روسیه را اعلام کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «این تصمیمات و اقدامات از سوی فرانسه، انگلیس و آمریکا نیازمند توجه و اقدامات ویژه هستند.»

این وزارتخانه پیش از این اعلام کرد که ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه مقدمات برگزاری رزمایشی را در آینده نزدیک با واحد‌های موشکی منطقه نظامی جنوب شامل هوانوردی و همچنین نیروی دریایی به منظور افزایش توانمندی و آمادگی نیرو‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای انجام ماموریت‌های رزمی آغاز کرده است.

به گفته این وزارتخانه، در طول این رزمایش، نیرو‌های مسلح روسیه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را برای آماده‌سازی و استفاده از تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک تمرین خواهند کرد.

در همین حال اتحادیه اروپا به اعلام روسیه درباره مانور‌های هسته‌ای غیراستراتژیک پاسخ داد.

«پیتر سانتو»، سخنگوی سیاستگذاری امنیتی و امور خارجی این اتحادیه گفت: «ما از روسیه می‌خواهیم که تشدید تنش را متوقف کند، لفاظی‌های غیر مسئولانه و رفتار غیر مسئولانه را متوقف کند.»

وزیر دفاع ایتالیا نیز خطاب به مردم اعلام کرد که به این بیانیه وزارت دفاع روسیه توجه زیادی نکنند و افزود، مسکو ده‌ها مورد از چنین رزمایش‌هایی را در سال‌های اخیر انجام داده است.

روز یکشنبه حکیم جفریز، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی. بی. اس گفته بود که ایالات متحده در صورت شکست اوکراین به منطقه نیرو اعزام می‌کند. / اسپوتنیک


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یک کشته و بیش از 10 زخمی در پی حمله پهپادی اوکراین به یک مینی‌بوس در منطقه خرسون روسیه