سری گلکسی S26 احتمالا با پردازنده گرافیکی بومی سامسونگ عرضه خواهد شد


سری گلکسی S26 احتمالا با پردازنده گرافیکی بومی سامسونگ عرضه خواهد شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه شرکت سامسونگ طی سالیان طولانی بابت عملکرد ضعیف‌تر از حد...

سری گلکسی S26 احتمالا با پردازنده گرافیکی بومی سامسونگ عرضه خواهد شد
سری گلکسی S26 احتمالا با پردازنده گرافیکی بومی سامسونگ عرضه خواهد شد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه

شرکت سامسونگ طی سالیان طولانی بابت عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار تراشه‌های اگزینوس خود مورد انتقادات شدید قرار گرفته است؛ اما به‌نظر می‌رسد که اوضاع به‌تدریج در حال بهبود است. تراشه اگزینوس 2400 در مقایسه با پردازنده‌های پیشین اگزینوس عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهد.

در این میان همکاری AMD با سامسونگ و طراحی پردازنده‌های گرافیکی بسیار قدرتمند برای تراشه‌های اگزینوس در دستیابی برند کره‌ای به موفقیت تاثیرگذار بود. با این‌حال سامسونگ برای پرچمداران سری گلکسی S26 احتمالا به استفاده از پردازنده گرافیکی بومی خود روی آورده و به همکاری با AMD در این زمینه پایان خواهد داد.

بنابراین سری گلکسی S26 احتمالا از پردازنده اگزینوس و GPU اختصاصی سامسونگ استفاده خواهد کرد. بر اساس گزارش یک افشاگر کاملا قابل اعتماد با نام رولاند کوانت، سامسونگ سرگرم توسعه تراشه اگزینوس نسل آینده خود بوده و این نیمه‌هادی از شماره مدل S5E9955 و پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA شرکت AMD استفاده می‌کند. با توجه به گزارش‌ها غول کره‌ای در مرحله بعدی قصد دارد تا پردازنده بومی خود برای گوشی‌های سری گلکسی S26 را عرضه نماید.

بر اساس گزارش‌ها این تراشه از GPU بومی سامسونگ بهره خواهد برد. این موضوع بدان معناست که سامسونگ استفاده از معماری گرافیکی AMD برای GPUهای خود را متوقف خواهد کرد. با توجه به گزارش‌ها سامسونگ مشغول ساخت یک پردازنده بسیار قدرتمند و کارآمد برای سری گلکسی S25 است. این تراشه با استفاده از دومین نسل فرآیند 3 نانومتری شرکت سامسونگ تولید خواهد شد. شایعات مطرح شده نشان می‌دهند که این نیمه‌هادی با پیشرفت‌های بزرگی نسبت به مدل‌های پیشین عرضه می‌شود. در این راستا سامسونگ حتی می‌تواند استفاده از برند اگزینوس را متوقف کرده و از نام تجاری جدیدی بهره‌برداری نماید.

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در زمینه توسعه و بهینه‌سازی مشترک تراشه‌های خود تیمی مجزا شامل بیش از 1000 مهندس را جهت همکاری با گروه Samsung LSI تشکیل داده است. دستیابی سامسونگ به اهداف جاه‌طلبانه ترسیم شده توسط خود می‌تواند نقطه عطف بزرگی را در فعالیت‌های این شرکت رقم بزند.

سری گلکسی S26 احتمالا با پردازنده گرافیکی بومی سامسونگ عرضه خواهد شد

ساخت تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند بسیار دشوار بوده و سامسونگ در کنار هواوی و اپل تنها شرکت‌هایی هستند که موفق به ساخت گوشی‌های هوشمند و طراحی تراشه‌های مورد استفاده در آنها شده‌اند. در واقع سامسونگ نسبت به شرکت‌های هواوی و اپل یک گام جلوتر است؛ چرا که می‌تواند پردازنده‌های طراحی شده توسط خود را شخصا تولید نماید. شرکت‌های اپل و هواوی قادر به انجام این‌کار نیستند. بعلاوه سامسونگ حتی می‌تواند تراشه‌های حافظه، نمایشگر، باتری و سنسورهای دوربین مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند خود را طراحی و تولید کند.

با این‌حال عملکرد پردازنده‌های موبایلی سامسونگ چندان دلچسب نبوده است. در واقع به‌طور کلی تراشه‌های اپل، مدیاتک و کوالکام از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی بسیار جلوتر هستند. چنان‌چه سامسونگ حتی بتواند یکی از برندهای رقیب خود را پشت سر بگذارد؛ در این‌صورت کماکان به یک موفقیت بزرگ دست یافته است. در ادامه این برند کره‌ای می‌تواند یکپارچگی عمیق‌تر، ویژگی‌های بهتر و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری را برای گوشی‌ها، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های تولیدی خود ارائه نماید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!