نگرانی از استفاده احتمالی از مواد شیمیایی در اوکراین


نگرانی از استفاده احتمالی از مواد شیمیایی در اوکراین

سازمان منع سلاح شیمیایی استفاده احتمالی از مواد شیمیایی در اوکراین را نگران کننده می داند

به گزارش اسپوتنیک، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در بیانیه ای اعلام کرد که وضعیت از سرگیری احتمالی استفاده از مواد شیمیایی سمی در اوکراین بسیار نگران کننده است.
این سازمان روز 7 ماه مه (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای درباره وضعیت استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین گفت: "وضعیت در مورد از سرگیری احتمالی استفاده از مواد شیمیایی سمی به عنوان سلاح، شکننده و بسیار نگران‌کننده است."
سازمان منع سلاح های شیمیایی یادآور شد که انهدام تمام ذخایر اعلام شده سلاح های شیمیایی در جهان در ژوئیه 2023 تحت کنترل شدید دبیرخانه این سازمان ثبت شده است.
در این بیانیه آمده است: "این به این معنی نیست که دیگر سلاح های شیمیایی وجود ندارند. طبق کنوانسیون سلاح های شیمیایی، هر ماده شیمیایی سمی که به دلیل خواص سمی آن به قصد ایجاد آسیب یا مرگ استفاده شود، یک سلاح شیمیایی محسوب می شود."
همانطور که کریل لیسوگورسکی، معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه قبلا گزارش داده بود، وزارت دفاع روسیه به همراه سرویس های ویژه روسیه بارها موارد استفاده از مواد شیمیایی توسط نیروهای نظامی اوکراینی علیه روسیه در جریان عملیات ویژه نظامی را ثبت کرده است و گزارش های مفصلی در این زمینه ارائه کردند. به طور خاص، لیسوگورسکی خاطرنشان کرد، در سپتامبر 2023، در منطقه زاپروژیا، استفاده از یک عامل جنگ شیمیایی توسط سرویس های ویژه اوکراین برای اهداف تروریستی ثبت شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!