ایران حامی دانشجویان آمریکا/ سرکوب آزادی در ینگه دنیا


ایران حامی دانشجویان آمریکا/ سرکوب آزادی در ینگه دنیا

دانشجویان سراسر کشور برای حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا دست به تجمعات بسیاری زدند تا صدای همنوایی خود را در این راه و دفاع از حقوق مردم فلسطین به گوش آن‌ها برسانند. این حمایت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که خشونت شدید و غیر قابل وصف پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان این کشور، روی واقعی آمریکای خشن را به نمایش گذاشت.

ایران حامی دانشجویان آمریکا/ سرکوب آزادی در ینگه دنیا

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ به دنبال ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و در حالی که مجامع حقوق بشری و مدعیان آن در دنیا سکوت کرده اند و حتی برخی اعراب مدعی در برابر نسل کشی آشکار دم بر نمی آورند، دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا چند وقتی است دست به اعتراضات بسیاری در برابر این جنایت های از خط خارج شده صهیونیست ها و سیاست های جنگ طلبانه آمریکا زده اند.


این اعتراضات به دلیل شدت، گستردگی و نحوه برگزاری آن از اقامه نماز در میان هجوم پلیس و دفاع دانشجویان غیرمسلمان، تظاهرات خیابانی و همراهی دیگر مردم به خوبی در معرض دید افکار عمومی جهان قرار گرفته است.

نحوه و نوع حمایت تحصیلی ایران از دانشگاهیان آمریکا، آن هم در سکوت معنادار دانشگاهیان عرب، دریچه دیگری از دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان را میان ملت های دنیا می گشاید


سرکوب دانشجویان آمریکایی

اعتراضات دانشگاهیان با برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی این کشور همراه بوده و از بازداشت های گروهی و اتوبوسی تا محرومیت از تحصیل، اخراج و زندانی های بسیاری همراه داشته است؛ حتی در اقدامی خباثت بار آمریکا تصاویر دانشجویان معترض را که حتی جزو افراد ممتاز و نخبه هستند، بر بیلبوردهایی در نقاط مختلف به نمایش گذاشته و از آنها با عنوان ناقضان حقوق بشر نام برده است.


با وجود این، اعتراضات همچنان ادامه دارد و هر روز بیشتر می شود. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تمسخر از شرایط موجود در رسانه ها یاد می کند و حتی یک بار هم به حجم و تعداد زیاد دانشجویان معترض و دستگیری و برخوردهای شدید و نامتعارف با آنها نپرداخته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اما کاسه داغ تر از آش شد و از دانشجویان با دستور خواسته است به اعتراضات پایان دهند و آرامش برقرار شود، اما اعتراض به کشتار مردم فلسطین و غصب سرزمینشان همچنان ادامه دارد.


به دنبال برپایی جنبش عظیم و گسترده دانشجویی در آمریکا، اعتراضات در دفاع از مردم فلسطین به دانشگاه های اروپا و سراسر دنیا سرایت کرد و حتی تجمعاتی در حمایت از دانشجویان معترض و دستگیرشده آمریکا برپا شده است.


حمایت از دانشجویان آمریکایی

در ایران که همیشه خط مقدم دفاع از فلسطین در برابر ظالمان و مستکبران جهان بوده است و هیچ گاه در تاریخ انقلاب از تلاش خود برای نابودی صهیونیسم دست برنداشته؛ حمایت از دانشجویان معترض آمریکا از سوی دانشجویان، دانشگاهیان و مسئولان انجام شده است.


دانشجویان در سراسر کشور برای حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا دست به تجمعات بسیاری زدند تا صدای همنوایی خود را در این راه و دفاع از حقوق مردم فلسطین به گوش آنها برسانند.


این حمایت ها در حالی اتفاق می افتد که تحلیلگران عرب در گزارش ها و تحلیل های مختلف از بی تفاوتی دانشگاهیان عرب در برابر معترضان آمریکایی نسبت به حقوق مردم فلسطین ابراز تعجب کرده اند. در میان سکوت مجامع و دانشگاه های عرب، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به دنبال حمایت دانشجویان و اساتید آمریکایی از مردم مظلوم فلسطین و اخراج آنها از دانشگاه هایشان، از آنها اعلام حمایت کرد و گفت، این دانشگاه آمادگی دارد آنها را بورسیه تحصیلی و زمینه آموزش زبان فارسی را برایشان فراهم کند تا فرصت حضور در مجامع علمی به آنها ارائه شود.


عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این باره گفت: این اتفاق، بی سابقه و مبارک است که بیداری واقعی را در فضای دانشگاهی نشان می دهد. با توجه به اتفاقاتی که افتاده است، دانشگاه علامه طباطبایی آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی را که اخراج شده اند، برای پذیرش بررسی کند‌.


وی افزود: حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیاتشان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد، استفاده کنیم.


معتمدی عنوان کرد: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبایی مطابق باشد، آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی به صورت وبینار و در بستر فضای مجازی در دوره های معینی وجود دارد تا با زبان فارسی آشنا شوند‌.

حمایت ایران از دانشگاهیان آمریکا روی دیگر آزادی بیان و حقوق بشر را به جهانیان نشان خواهد داد. همان واژگان زیبایی که تنها دستاویزی برای سیاستمداران و دولتمردان آمریکا با هدف تسلط در بر دیگران است


دریچه دیگری از حقوق بشر و آزادی بیان

نحوه و نوع حمایت تحصیلی ایران از دانشگاهیان آمریکا، آن هم در سکوت معنادار دانشگاهیان عرب، دریچه دیگری از دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان را میان ملت های دنیا می گشاید. دریچه ای از حضور دانشگاهیان آمریکا در مجامع علمی از ایران و تلفیق افکار و عقاید دفاع از حقوق مظلوم و ستیز با مستکبر با دیدگاه های علمی و آشنایی بیشتر نخبگان علمی این کشور با آرمان های انقلاب و گسترش و صدور اسلامی که انسان ساز و آزادی خواه است.


حمایت ایران از دانشگاهیان آمریکا روی دیگر آزادی بیان و حقوق بشر را به جهانیان نشان خواهد داد. همان واژگان زیبایی که تنها دستاویزی برای سیاستمداران و دولتمردان آمریکا با هدف تسلط در بر دیگران است؛ اما برای شهروندان، دانشجویان و اساتید خودشان اگر بر خلاف سیاست دلخواه واشنگتن حرف بزنند و کاری کنند، بی مفهوم است، باید لگدمال شوند و سکوت کنند.


جنبش عظیم دانشجویی در آمریکا نه تنها نقاب های دورویی و تزویر را از چهره اعضای کنگره و کاخ سفید که برای دانشجوی ایرانی در آشوب های سال گذشته سینه چاک داده و مو قیچی می کردند، کنار زد؛ بلکه خشونت شدید و غیر قابل وصف پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان این کشور، روی واقعی آمریکای خشن را حتی در سرکوب بخش فرهیخته جامعه به نمایش گذاشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟