تنش در روابط مسکو و لندن/احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس


تنش در روابط مسکو و لندن/احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس

اقتصادنیوز: نگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

خبر مرتبط
ادعای نخست‌وزیر اوکراین درباره پیروزی روسیه/احتمال حمله مسکو به این کشور

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اوکراین ادعا کرد اگر کشورش در مقابل روسیه شکست بخورد، این پیروزیِ مسکو به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

خبر مرتبط
روسیه در گرداب بحران جنگ اوکراین

اقتصادنیوز: جذب نیروها توسط ارتش روسیه برای جنگ در اوکراین سبب شده حتی صنعت نفت و گاز این کشور نیز با کمبود شدید نیروی کار مواجه شود.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان