تشکیلات خودگران فلسطین بیانیه داد/ قدردانی از این کشور آمریکایی


تشکیلات خودگران فلسطین بیانیه داد/ قدردانی از این کشور آمریکایی

اقتصادنیوز: تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم دولت باهاما برای به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین استقبال کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای با استقبال از بیانیه وزارت امور خارجه باهاما مبنی بر تصمیم هیئت وزیران این کشور برای به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین از مشارکت آن در تثبیت حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود قدردانی کرد.

طبق گزارش شبکه روسیا الیوم، در بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت، حقی است که طبق قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: دولت فلسطین درخواست خود را از کشورهایی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، تکرار می‌کند و از آنها می‌خواهد که به مسؤولیت خود عمل کرده و حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود را به رسمیت بشناسند.

خبر مرتبط
نگرانی از قطع بودجه سازمان ملل در صورت عضویت دائم فلسطین

اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز گزارش کرد اگر قطعنامه مربوط به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تصویب شود، دولت آمریکا ممکن است تمامی بودجه‌ها برای آژانس‌های این سازمان را به حالت تعلیق دربیاورد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت امور خارجه باهاما اعلام کرد که کابینه باهاما به طور رسمی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: دولت معتقد است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین کاملا نشان دهنده تعهد باهاما به اصول مطرح شده در منشور سازمان ملل متحد و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها است که در حقوق مدنی و سیاسی و میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (ICESCR) تصریح شده است.

خبر مرتبط
حمله حزب‌الله لبنان به نقاطی از فلسطین اشغالی

اقتصادنیوز:‌ منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان با استفاده از چند موشک و پهپاد به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این وزارتخانه در ادامه آورده است: باهاما به عنوان کشوری که در سال ۱۹۷۳ مستقل شده است، از حق قانونی ملت فلسطین برای تعیین آزادانه وضعیت سیاسی خود و پیگیری آزادانه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود کاملاً حمایت می‌کند.

پیشتر نیز ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین