هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان


باشگاه خبرنگاران: بارندگی‌های اخیر گرم شدن هوا و فراوانی پشه در مناطق مرزی استان، شرایط تهدیدآمیز برای افزایش بیماری مالاریا را در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است. مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن هشدار در خصوص...

هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان

باشگاه خبرنگاران: بارندگی‌های اخیر گرم شدن هوا و فراوانی پشه در مناطق مرزی استان، شرایط تهدیدآمیز برای افزایش بیماری مالاریا را در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.

مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن هشدار در خصوص شیوع بیماری مالاریا در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان گفت: همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان، فراوانی پشه در مناطق مرزی و گرمای هوا، شرایط مساعد برای افزایش انفجاری بیماری مالاریا در مناطق مرزی استان را فراهم کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم استانی‌های عزیز در مناطق مرزی در صورت مشاهده هرگونه تب و بدن درد در هریک از اعضای خانواده به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه تا از این افراد لام مالاریا گرفته شود.

زنگنه بر اهمیت شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به مالاریا برای کنترل و پیشگیری از افزایش موارد بیماری تاکید کرد و افزود: شناسایی سریع و درمان به موقع، صحیح و کامل بیماران (کمتر از ۲۴ ساعت)، از راهکار‌های اصولی مبارزه با مالاریا است.

رییس مرکز بهداشت استان گفت: مردم حتما برای جلوگیری از گزش پشه اقدامات حفاظتی شامل پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از حشره کش‌ها و خوابیدن زیر پشه بند و نصب توری بر درب و پنجره‌ها را رعایت کرده و تا حد امکان برای خشکاندن آب‌های راکد اطراف محل زندگی خود اقدام کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خطر در کمین است! هشدار سالخوردگی جمعیت