جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق


جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق

محمدعلی زلفی‌گل گفت: دانشگاه‌های بزرگ ما مثل دانشگاه شریف، دانشگاه تهران و بعضی از دانشگاه‌های شهرستانی با دانشگاه‌های عراق توافقاتی داشتند و در حال تاسیس شعبی در این کشور هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «طرح آمایش آموزش عالی را مرحله‌به‌مرحله پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم توسعه دانشگاه‌ها بر اساس نیاز باشد.»

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آمایش آموزش عالی را مرحله به مرحله پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم توسعه بر اساس نیاز باشد به گونه‌ای که هر رسته‌ای که خواست تاسیس شود، پیوست اشتغال داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم رشته‌هایی هم که دانشجو کم دارد یا ظرفیت آن‌ها کاهش پیدا کرده، تغییر رویکرد بدهیم یا با برخی از دانشگاه‌ها ادغام کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز دانشجویی، اضافه کرد: رئیس کل بانک مرکزی در زمینه ارز دانشجویی بسیار با سخاوت عمل می‌کند و برای تسهیل تخصیص ارز دانشجویی پیشنهاداتی را ارائه کرده است.

زلفی گل همچنین با اشاره به تاسیس شعب برون مرزی دانشگاه‌های ایران در کشور عراق، اظهار داشت: دانشگاه‌های بزرگ ما مثل دانشگاه شریف، دانشگاه تهران و بعضی از دانشگاه‌های شهرستانی با دانشگاه‌های عراق توافقاتی داشتند و در حال تاسیس شعبی در این کشور هستیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نماینده مجلس: کاهش 2.5میلیون‌نفری جمعیت مادران جوان طی 10 سال