معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار


معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نورپردازی RGB در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و دلچسب‌ترین فاکتورها در تهیه سیستم گیمینگ یا محیط کار گیمرها تبدیل شده است. استفاده از قطعات RGB کامپیوتر برای ساختن یک کیس گیمینگ می‌تواند بسیار مفرح باشد. همچنین با وسایل تزئینی نورپردازی...

نورپردازی RGB در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و دلچسب‌ترین فاکتورها در تهیه سیستم گیمینگ یا محیط کار گیمرها تبدیل شده است. استفاده از قطعات RGB کامپیوتر برای ساختن یک کیس گیمینگ می‌تواند بسیار مفرح باشد. همچنین با وسایل تزئینی نورپردازی RGB می‌توان محل کار یا اتاق خود را تزیین کرد و جلوه‌های بی‌نظیر آن لذت برد. به همین خاطر در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار به نورپردازی RGB رایانه یا محیط کار پرداخته و از ملزومات آن برای شما خواهیم گفت.

این قسمت نه تنها از نظر ظاهری بسیار جذاب است، بلکه پس از ساخت کامپیوتر، حس کنترل داشتن در طراحی را به صاحب کامپیوتر القا می کند. بسیاری از قطعات RGB کامپیوتر نیز دارای نسخه ARBG هستند. A در این کلمه مخفف Addressable بوده و یک نسخه جدیدتر و پیشرفته تر از فناوری RGB است.

فهرست مطالب این مقاله:

- نورپردازی RGB چیست و چه کاربردی دارد؟
- نورپردازی ARGB چیست؟
- معرفی انواع ابزارها و وسایل تزئینی نورپردازی RGB
- معرفی نرم افزارهای RGB
- جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

هنگامی که این قطعات به مادربرد یا سایر کنترلرها متصل می شوند، کاربر می تواند از طریق تنظیمات مختلف رنگ مورد نظر را تنظیم کند. همچنین می توانید انتخاب رنگ رنگین کمان پیش فرض را به رنگ های دیگر دلخواه تغییر دهید و رنگ های خود را در طیف RGB ایجاد کنید.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

اگرچه این قابلیت تقریباً برای تمام قطعات کامپیوتر RGB موجود است، اما معایب خود را نیز دارد، یعنی قطعات مجهز به ARGB اساساً کمی گران‌ترند. همچنین، هر چه تجهیزات نورپردازی RGB بیشتری در سیستم خود داشته باشید، به کانکتورهای بیشتری نیاز دارید. این مشکل می تواند چالش های دیگری برای شما ایجاد کند که باید به آن توجه کنید.

ساخت یک کامپیوتر RGB در مقایسه با سایر کامپیوترها چندان دشوار نیست. در هر صورت نکات خاصی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید و به همین خاطر در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار می‌توانید به تمام رویاهای RGB خود برسید.

نورپردازی RGB چیست و چه کاربردی دارد؟

نورپردازی RGB در چند سال اخیر به قدری محبوب شده است که حتی برخی از گوشی های گیمینگ نیز این قابلیت را ارائه می دهند. جالب است که نور RGB تنها در تجهیزات گیمینگ و به عنوان LED استفاده نمی‌شود.

RGB در واقع استانداردی برای نمایش طیف رنگهاست و به احتمال زیاد نمایشگری که این مطلب را روی آن می خوانید نیز رنگ ها را مطابق با استاندارد RGB نمایش می‌دهد. در واقع RGB می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را با استفاده از سه رنگ اصلی قرمز (RED)، سبز (GREEN) و آبی (BLUE) نمایش دهد.

دلیل نامگذاری این ویژگی به دلیل استفاده از 3 رنگ است. با کمک این 3 رنگ و استاندارد RGB می توان میلیون ها رنگ را نمایش داد، بنابراین طراحان و گرافیست ها این استاندارد را برای رنگ های خود انتخاب می‌کنند. قطعات RGB کامپیوتر نیز دقیقاً با همین اصل کار می‌کنند. وسایل تزئینی نورپردازی RGB معمولاً از یک پنل LED بهره می‌برد که از 3 رنگ اصلی استفاده کرده و با اعمال الگوریتم متفاوت، آن 3 رنگ به 16 میلیون رنگ دیگر تبدیل می‌شوند.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نورپردازی ARGB چیست؟

تقریباً تمام سخت افزارهای سطح بالا دارای نورپردازی RGB هستند و با کمی گشت و گذار می توانید سخت افزارهای زیادی را پیدا کنید که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. اما در چند سال اخیر پیشرفتی در این استاندارد به نام ARGB ایجاد شده است که می تواند استانداردهای زیبایی شناسی سیستم های بازی را بهبود بخشد.

نورپردازی ARGB یا Addressable RGB در واقع نسل جدیدی از RGB است. برخلاف RGB، ARGB به گونه ای طراحی شده است که آدرس پذیر باشد و می توانید آن را به طور جداگانه با استفاده از نرم افزار مخصوص برنامه ریزی کنید.

به عنوان مثال این ویژگی به شما امکان می‌دهد یک فن RGB را به رنگین کمان تبدیل کنید. در حالی که یک فن RGB می تواند هر بار فقط یک رنگ را نمایش دهد، ARGB امکان سایه دهی به تجهیزات تان را می دهد.

به طور کلی می توان گفت که ARGB یک نمونه هوشمندتر است از RGB، که بسیار مدرن‌تر از قبل شده است. توجه داشته باشید که هدرهای محصولات RGB و ARGB متفاوت هستند و اگر مادربردی از آن پشتیبانی نکند، نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

معرفی انواع ابزارها و وسایل تزئینی نورپردازی RGB

کامپیوترهای RGB، مانند کامپیوترهای معمولی، به قطعات خاصی نیاز دارند و علاوه بر این دارای قطعات RGB کامپیوتر نیز هستند. ممکن است بخواهید بسته به بودجه و نیاز خود، وسایل تزئینی نورپردازی RGB را در کیس خود بگنجانید. بنابراین لازم است فهرستی از قطعات مورد نیاز برای نورپردازی RGB رایانه خود تهیه کنید:

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نورپردازی RGB در فن و سیستم خنک کننده

آنچه در سیستم های گیمینگ RGB مشاهده می کنید، سیستم خنک کننده و فن های RGB است. از آنجایی که سیستم خنک کننده برای پایین نگه داشتن دما روی سخت‌افزارها نصب می شود، زیبایی آن می تواند تاثیر نهایی سیستم بازی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های سازنده، تجهیزات خنک کننده خود را به نورپردازی RGB مجهز کرده‌اند که می‌توان به فن، واتر کولر، خنک کننده های AIO و موارد دیگر اشاره کرد که شما می توانید با صرف هزینه بیشتر آنها را تهیه کنید.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نورپردازی RGB در مادربرد

به طور کلی، مادربرد را می توان مهمترین بخش سیستم در نظر گرفت. اگر مادربرد پتانسیل کافی برای نصب قطعات اصلی را نداشته باشند، نمی‌توانید سخت‌افزارهای حرفه ای روی آنها نصب کنید. اکثر مادربردهای میان رده فاقد پنل نورپردازی RGB بوده و این قابلیت معمولاً در مادربردهای حرفه‌ای و گیمینگ یافت می‌شود.

شرکت‌های سازنده معمولاً بخش کوچکی از مادربردهای گیمینگ خود مانند لوگوی برند یا پنل پشتی را به نورپردازی RGB مجهز کرده‌اند. در این میان، مادربردهای میان رده تنها از کانکتور RGB استفاده می‌کنند و می‌توانید با اتصال قطعات RGB کامپیوتر به آن، ظاهر کیس خود را زیباتر جلوه دهید. کانکتور RGB یک کانکتور 4 پین است که به راحتی می توانید طیف وسیعی از وسایل تزئینی نورپردازی RGB را به آن متصل کنید.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نورپردازی کیس

اساسا، شما به یک کیس با پنل‌های شیشه‌ای نیاز دارید تا نورپردازی RGB خود را بهتر نشان دهید. این که چند طرف از کیس شما شفاف و شیشه‌ای باشد به سلیقه شما برمی‌گردد. اکثر کیس های مدرن امروزی با هر اندازه‌ای، حداقل دارای یک پنل شیشه‌ای هستند که از طریق آن می توان فضای داخلی را دید.

اما اگر عالی ترین حالت را می خواهید، می توانید کیسی را انتخاب کنید که کاملاً شفاف باشد. همچنین برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌توانید کیس‌های مجهز به فن‌های RGB از پیش نصب شده انتخاب کنید؛ یا یک کیس بدون فن خریداری کرده تا بعداً بر اساس سلیقه خود آن را نورپردازی کنید.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

درست است که این کار به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد و گزینه های بیشتری مانند دریافت ARGB به جای RGB را در اختیارتان قرار می‌دهد، اما می‌تواند هزینه تهیه کیس را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بنابراین باید به بودجه کلی خود نیز توجه داشته باشید.

نورپردازی RGB در کارت گرافیک

قیمت کارت گرافیک بسیار بالاست و به همین خاطر بسیاری از سازندگان کارت‌های گرافیک، قابلیت RGB را برای نمایش قدرت طراحی خود روی این کارت‌ها قرار می‌دهند. به طور معمول RGB در کارت های گرافیک به فن‌ها محدود می شود، اما برخی از وسایل تزئینی نورپردازی RGB موجود در بازار از قابلیت RGB روی پنل‌های جانبی و در قسمت‌هایی مانند لوگوی سازنده بهره می‌برند. به طور کلی استفاده از نورپردازی RGB رایانه روی تمامی قطعات کمی دور از ذهن است و نه تنها کیس را زیبا نمی‌کند، بلکه ظاهر آن را شلوغ‌تر می‌کند.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نورپردازی آر جی بی در رم

شاید در 10 سال گذشته هیچکس فکر نمی کرد که رم‌هایی با قابلیت نورپردازی وارد بازار شوند. با این حال، این روزها بازار رم‌های RGB بسیار داغ است و بسیاری از شرکت ها سعی می کنند محصولات خود را با ظاهری زیباتر از رقبا عرضه کنند.

رم RGB به سوکت اضافی نیاز ندارد و می تواند با اتصال به مادربرد، نورپردازی RGB را فراهم کند. استفاده از این رم ها در زیر یک قاب شیشه ای ظاهر زیبایی به کیس می‌دهد، اما نمی‌توان از قیمت فوق العاده بالای این رم ها چشم پوشی کرد.

نورپردازی RGB کابل‌ها

امروزه حتی کابل های کامپیوتر نیز می توانند از نورپردازی RGB رایانه و حتی ARGB بهره‌مند شوند. کابل های RGB در کیس شما به این معنی است که شما حتی مجبور نیستید آنها را پنهان کنید. به عنوان مثال، می‌توان به کابل‌های آر جی بی با کانکتور 24 پین و 8 پین اشاره کرد که ظاهری رنگارنگ و جذاب به کیس شما می بخشد.

همچنین می‌توان به کابل نورپردازی یک به سه A-RGB Coolermaster اشاره کرد، که نه تنها به عنوان یکی از قطعات RGB کامپیوتر مدیریت کابل کیس شما را بهبود می‌بخشد، بلکه زمانی که پورت‌های هدرهای RGB یا ARGB شما پُر می شود، به کمک شما می‌آید. البته، به یاد داشته باشید که از استفاده بیش از حد از کابل‌های اکستنشن و اتصال زنجیره‌وار آنها به یکدیگر خودداری کنید.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نورپردازی RGB موس و کیبورد

با وجود تمام اجزای سخت افزاری که به نورپردازی RGB مجهزند، دلیلی برای استفاده نکردن از ماوس و صفحه کلید RGB وجود ندارد! با این حال، باید توجه داشت که هر صفحه کلیدی با پرتوهای نور محدود، یک صفحه کلید RGB نیست.

در واقع کیبورد RGB کیبوردی است که دارای نورهای بنفش، صورتی، قرمز (تیره) و هر رنگ دیگری در بین آن‌ها بوده و بتوان همه رنگ‌ها را به دلخواه تنظیم کرد. علاوه بر این، چنین صفحه کلیدی باید کاملاً دارای نور پس زمینه باشد و از این نظر نباید تنها به چند کلید خاص محدود شود.

قابلیت برنامه ریزی برای تعیین رنگ های داخل کیبورد نیز نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگرچه رنگ و نوع نور برخی از کیبوردها را می توان با کلید مشخص شده تغییر داد، اما تنظیم آنها با یک نرم افزار بسیار راحت تر و کارآمدتر است.

توصیه ما در این بخش نرم افزار Chroma است که گزینه های زیادی برای سفارشی کردن نور RGB صفحه کلید و ماوس با رابط کاربری زیبا و راحت ارائه می دهد. تنظیم و هماهنگی نور و رنگ ماوس و کیبورد می تواند ظاهری زیبا و خیره کننده به سیستم بازی شما بدهد.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نورپردازی محیط و اتاق

تا اینجا در مورد وسایل تزئینی نورپردازی RGB در قسمت های مختلف سخت افزاری توضیح داده ایم و برای هر دسته مدل های مختلفی را معرفی یا پیشنهاد کرده ایم. حالا می‌خواهیم جلو برویم و به نورپردازی RGB منطقه یا اتاق برویم.

حتما تا به حال فهمیده اید که نورهای رنگارنگ و زیبای RGB رسماً روی عملکرد یا نتایج شما تأثیری ندارند و استفاده از آنها فقط برای زیباسازی و فراهم آوردن محیطی دلپذیر برای کاربران مشتاق است. اما زمانی که کاربر علاقه مند به RGB به فکر آماده سازی و دکوراسیون سیستم بازی خود می افتد، از نور طبیعی و صندوقچه یک اتاق اختصاصی غافل نمی شود.

اگرچه گزینه های زیادی برای نورپردازی LED RGB وجود دارد و شرکت های مختلف زیادی در این زمینه فعالیت می کنند، اولین توصیه ما برای بحث در مورد نور اتاق و محیط های بازی LifeSmart Cololight Pro یا Life Smart Cololight Plus است.

این لامپ ال ای دی زیبا که به شکل شش ضلعی طراحی شده است دارای مجموعه ای از پنل های ال ای دی است که پشت سر هم چیده شده اند و می توانید بر اساس نوع قرارگیری، میزان و رنگ نور از قبیل نحوه تنظیم آن را انجام دهید. همچنین افکت های مختلف هماهنگی نور با رنگ و موسیقی دلخواه از دیگر ویژگی های این چراغ ال ای دی RGB است که می تواند فضا و فضای فضا را به دلخواه تنظیم کند.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

چراغ های RBG Collite در دو نوع و pro موجود می باشند که هر کدام دارای طراحی و شکل منحصر به فردی هستند و سلیقه های بسیاری را پوشش می دهند. یکی از بهترین نقاط قوت محصولات Cololight این است که برخلاف سیستم های رقیب، نیازی به اتصال چراغ های LED به دیوار ندارید. بوم نانو برگ، اما می توانید آن را روی تخته بگذارید و نور را روی میز یا هر جایی قرار دهید. شما می خواهید.

یکی دیگر از نقاط قوت قطعات RGB کامپیوتر معرفی شده به اتاق بازی یا محیط، کنترل نور توسط گوشی هوشمند و اتصال Wi-Fi است. با این حال، نقاط ضعف لامپ های RGB Cololite کاربرد چندان قابل اعتماد و روشنایی نه چندان قوی است.

نوار های RGB

نوارهای RGB را می توان ایده آل ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای دستیابی به نور RGB در نظر گرفت. این نوارها بسیار ارزانتر از سخت افزار RGB هستند و می توانید به راحتی آنها را خریداری کنید. نوارهای RGB در اندازه های متفاوتی هستند، اما همه آنها با استفاده از هدر RGB به مادربرد متصل می شوند. لطفاً توجه داشته باشید که برای اتصال نوارهای بلند باید مطمئن شوید که مادربرد می تواند آن را تحمل کند.

معرفی نرم افزارهای RGB

برنامه های سازنده و شخص ثالث مختلفی برای سفارشی کردن نور و رنگ های RGB وجود دارد و هر کدام تجربه متفاوتی دارند. در این قسمت به معرفی مختصر نرم افزارهای شناخته شده این شرکت می پردازیم که بدون شک می تواند برای علاقه مندان به RGB موثر و مفید باشد.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نرم افزار Aura Sync

این نرم افزار متعلق به شرکت ایسوس است که می توانید نوع نور و رنگ RGB سیستم خود را به دلخواه تنظیم کنید. نرم افزار Aura Sync رابط کاربری خوب و دوستانه ای دارد و کارکردها و قابلیت های زیادی را در اختیار دارندگان سخت افزار ایسوس از جمله کارت های گرافیک قرار می دهد.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نرم افزار Mystic Light

این نرم افزار اختصاصی MSI است و ابزار دیگری برای تعیین نوع نورپردازی RGB رایانه ارائه می دهد. با استفاده از نرم افزار Mystic Light می توانید نور و رنگ RGB محصولات سازگار را به راحتی و با امکانات قابل توجه تغییر دهید و با استفاده از آن نور و رنگ کیس، مادربرد و کارت گرافیک را تنظیم کنید.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نرم افزار Precision X1

این نرم افزار از شرکت EVGA می باشد و گزینه های بیشتری نسبت به تنظیم نور RGB در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از دقت Precision X1 با کارت های گرافیک جدید انویدیا (Turing و Ampere) سازگار است و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

نرم افزار Chroma

این نرم افزار از Razer که یکی از بهترین نمونه ها در جلوه های بصری است، می آید. نرم افزار Chroma با تمامی لوازم جانبی Razer و بسیاری از محصولات دیگر سازگار است و حتی می تواند خود را با موسیقی های دریافتی و تعریف شده همگام کند.

نرم افزار RGB Fusion

این نرم افزار به طور انحصاری توسط Gigabyte توسعه یافته است و به کاربران اجازه می دهد تا LED های RGB قرار داده شده در داخل سیستم را شخصی سازی کنند این نرم افزار قابلیت ادغام با نورپردازی داخلی و خارجی را نیز دارد.

نرم افزار Polychrome Sync

این نرم افزار ساخت شرکت ASRock می باشد که وظیفه اصلی آن تنظیم روشنایی و رنگ LED های RGB در سیستم های گیمینگ و قطعات RGB کامپیوتر است. نرم افزار Polychrome Sync یک تجربه نورپردازی RGB رایانه است و به طور کامل از Razer Chroma پشتیبانی می کند.

نرم افزارهای JackNet RGB Sync و Open RGB

تا اینجا علاوه بر وسایل تزئینی نورپردازی RGB در مورد اپلیکیشن ها و نرم افزارهای اختصاصی سازندگان بزرگ سخت افزار صحبت کرده ایم، اما اینکه چگونه به سراغ نرم افزارهای مختلف و متن باز برویم تا در مورد استقرار بحث کنیم و نوع نور کیس و سیستم خود را مشخص کنیم.
با این حال، بسیاری از نرم افزارهای تخصصی، مانند Aura Sync، با سخت افزار شرکت های دیگر سازگار هستند و در بیشتر مواقع کار را برای شما انجام می دهند. اما منبع باز و نرم افزارهای دیگر مانند Jacknet RGB Sync و OpenRGB نه تنها تست شده و قابل اعتماد هستند، بلکه کار شما را برای همگام سازی نور همه قسمت ها آسان می کنند.

معرفی انواع ابزارها و قطعات RGB برای زیبا کردن کامپیوتر منزل و محیط کار

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این مقاله سعی داریم به طور کامل به نورپردازی RGB در تنظیمات بازی بپردازیم و آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم. همانطور که خواندید و متوجه شدید ورود به دنیای RGB کار سختی نیست و نیاز به دانش خاصی ندارد و نکته مهم در این زمینه علاقه شما و نوع انتخاب برای ایجاد یک سیستم و بازی زیبا و چشم نواز است.

بد نیست در پایان به آن اشاره کنیم که وقتی وارد دنیای RGB شوید دیگر نمی توانید به عقب برگردید! هنگامی که به تنظیمات بازی روشن و رنگارنگ عادت کردید، کار با سیستم و تنظیمات بدون نور یا تاریکی بسیار دشوار و خسته کننده می شود.

کدام قطعات در کامپیوتر RGB هستند؟

تقریباً بیشتر قطعات کامپیوتر از مادربرد و حافظه رم گرفته تا کارت گرافیک و سیستم خنک‌کننده و کیس و موس و کیبورد از نورپردازی RGB پشتیبانی می‌کنند.

چرا گیمرها قطعات RGB را دوست دارند؟

نورپردازی RGB رایانه می‌تواند جلوه زیبایی به سیستم و اتاق گیمرها بخشیده و آنها را با حال هوای بازی‌های مورد علاقه گیمرها هماهنگ کند. از طرفی امکان تغییر رنگ‌ها وجود دارد و همین امر کاربران را از ظاهر سیستمشان دل‌زده نمی‌کند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...