کارتخوان بعضی ناشران در نمایشگاه کتاب هنوز فعال نشده است


کارتخوان بعضی ناشران در نمایشگاه کتاب هنوز فعال نشده است

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی آغاز شد که تا پایان روز اول دستگاه کارتخوان برخی غرفه‌ها هنوز فعال نشده بود.

روز اول نمایشگاه در حالی شروع شد که دستگاه کارتخوان برخی از غرفه‌ها هنوز فعال نشده بود و بعضی از آن‌ها مجبور بودند از مراجعان بخواهند هزینه کتاب‌ها را به کارت شخصی متصدی غرفه کارت به کارت یا نقدی پرداخت کنند.

دستگاه کارتخوان غرفه‌هایی مثل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پیام آزادگان و ... تا ساعات پایانی اولین روز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به اینترنت متصل نشده بود. متصدی غرفه انتشارات شهید ابراهیم هادی هم گفت: «دستگاه کارتخوان به اینترنتی که نمایشگاه در اختیار ما گذاشته وصل نمی‌شود و ما به ناچار آن را به هات اسپات موبایل خودمان متصل کردیم.»

متصدیان غرفه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز دلیل مشکل دستگاه کارتخوان را کم بودن سرعت اینترنتی که نمایشگاه در اختیارشان گذاشته دانستند.

محمد الله‌یاری فومنی مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب، درباره مشکلات قطعی اینترنت اظهار داشت: «ما به صورت عمومی گزارشی درباره قطعی یا اختلال اینترنت دریافت نکردیم.»

فاطمه رنجبران از کارمندان واحد پژوهش و نشر مؤسسه پیام آزادگان که در غرفه این مؤسسه مشغول است، ساعت ۶ عصر شکایت کرد: «هنوز دستگاه کارتخوان ما را برایمان نیاوردند. دیروز آمدند که نصب کنند؛ ولی گفتند که صفحه امور مالیاتی شما اشکال دارد. در حالی که ما فروردین‌ماه با همین صفحه در نمایشگاه قرآن حاضر شدیم و از دستگاه کارتخوانمان استفاده کردیم. مدیر سالن از صبح بار‌ها مشکل ما را پیگیری کرده، اما هنوز دستگاه کارتخوان نداریم.»

بعضی دیگر از ناشران مثل انتشارات آئی‌سا، سرو، حماسه یاران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ... نیز تا ظهر یا بعدازظهر امروز مشکل دستگاه کارتخوان داشتند، اما میانه روز این مشکل برای آن‌ها حل شد؛ با این حال متصدی غرقه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز نزدیک غروب به خبرنگار فارس گفت: «حدود نیم ساعت است که مشکل دستگاه کارتخوان ما حل شده، در حالی که باید از صبح وصل می‌شد. مراجعین فقط از غرفه بازدید کردند.»

علیرضا سلیمی مدیر انتشارات سرو، اما با اینکه تا میانه روز مشکل دستگاه کارتخوان داشته، دیدگاه دیگری دارد. او می‌گوید: «ما در نمایشگاه کتاب سال گذشته یکی ـ دو روز اول دستگاه کارتخوان نداشتیم و خیلی اذیت شدیم. اما امروز از صبح مشکل ما را پیگیری کردند و قبل از مراسم افتتاحیه که ساعت ۳ عصر برگزار شد، مشکل ما را حل کردند.»

برخی غرفه‌ها مثل نشر آدینه، نشر شهید کاظمی و ... هم شکایتی نداشتند و دستگاه کارتخوانشان به موقع وصل شده بود. این غرفه‌ها برای فردا که اولین روز تعطیل نمایشگاه امسال است و مخاطبان استقبال بیشتری از نمایشگاه کتاب می‌کنند، آمادگی کامل دارند و احتمالاً از این بُعد متضرر نخواهند شد.

بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی شده است.

الله‌یاری که مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب است، در این باره برای خبرنگار فارس توضیح داد: «ناشرینی که کار ثبت‌نامشام را زودتر انجام دادند، دستگاه‌های کارتخوان خود را دریافت کردند. بعضی از ناشرین از شهرستان آمدند یا برای اولین بار به نمایشگاه آمدند پیش‌تر این امکان برایشان فراهم نبوده که برای ثبت‌نام مراجعه کنند.»

او سپس تأکید کرد: «نماینده‌های بانک در مصلی مستقر هستند و در جا‌های مشخص شده آمادگی دارند دستگاه‌های کارتخوان را در اختیار ناشرین قرار دهند.»

مدیر کمیته ناشران داخلی در پایان تأکید کرد: «نمایشگاه کتاب روز اول آرام و منظمی را سپری کرد. اگر مواردی مشکل‌سازی هم وجود داشته باشد توسط تیم اجرایی نمایشگاه مرتفع می‌شود. آن‌ها تا ساعتی پس از پایان نمایشگاه هم آن جا مشغول لکه‌گیری مشکلات هستند.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجلیل از خالق «آپاراتچی» با بیرق و عطر چای رضوی + فیلم