بررسی جرائم زن در ایران


بررسی جرائم زن در ایران

از پیشگفتار نویسنده: ضمن سپاسگزاری از توفیق خداوند حکیم در مورد تجدید چاپ دوم کتاب بررسی جرائم زن در ایران لازم میدانم مطالبی چند را به اطلاع خوانندگان گرامی برسانم. ۱ - این رساله چنانچه در مقدمه اول کتاب گفته شد رساله پایان نامه دوره ی دکترای...

از پیشگفتار نویسنده:
ضمن سپاسگزاری از توفیق خداوند حکیم در مورد تجدید چاپ دوم کتاب بررسی جرائم زن در ایران لازم میدانم مطالبی چند را به اطلاع خوانندگان گرامی برسانم.
۱ - این رساله چنانچه در مقدمه اول کتاب گفته شد رساله پایان نامه دوره ی دکترای اینجانب می باشد که در پاریس گذرانده شده است. ۲ - چون مظالم وارده بر نویسنده در طول زمان بعلت زن بودن موجب شد که توجهم به وضع زن و سرنوشن و خلقت او و همچنین وظیفه و تکالیف و حق زن جلب شد و این فکر زن بودن و زن خلق شدن مرا آزار می داد و دقیقه ای مرا رها نمی کرد و نمی کند، پس برای فرار از بدبختی های وارده و فراموش کردن و فراموش شدن مصائب تحمیل شده بقصد تکمیل تحصیل به فرانسه رفتم.
زیرا کشور فرانسه متناسب ترین کشور برای تحصیل در رشته حقوق بود بعلاوه آمادگی جو، محیط برفرانسه ساکنین آنجا را برای درک معنای واقعی لغت آزادی و حقیقت آثار و خواص ذات انسانی مستعدتر نموده و در نتیجه امکان تحصیل علوم در آن کشور برای اتباع غیر فرانسوی از سایر کشورها صحیح تر و ممکن تر و صمیمانه تر و ارزان تر بود و لابد اکنون هم هست. پس عازم پاریس شدم و به تکمیل تحصیل خود و مطالعه روی جامعه و جوامع پرداختم و زنان سایر جوامع غیر مسلمان را بدبخت تر از خودمان دیدم و این موضوع قابل مطالعه و بررسی می باشد.
۳- البته موضوع رساله و پلان کار من از طرف استاد راهنما و سرپرستم تعیین شد که شرح جریان ما وقع ضرورت ندارد. همین قدر میتوانم بگویم چون ایشان دانستند که وضع مالی من خوب نیست و در عسرت مالی هستم بر خلاف اساتید اینجا کمکهایی بین نمودند که قابل تقویم و ارزیابی نیست...


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!