مراحل چهارگانه ارزیابی تکمیلی استخدام معلمان جدید در حال انجام است


مراحل چهارگانه ارزیابی تکمیلی استخدام معلمان جدید در حال انجام است

رئیس اداره استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی گفت: در مرحله نخست نتایج، سه برابر ظرفیت اعلام شد و در این مرحله ۶۰ هزار داوطلب معرفی شدند و اکنون بررسی مدارک و مستندات در کمیته‌ها در حال انجام است.

محسن جهان‌تیغ با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: با تلاش‌های انجام‌شده، یکی از ماندگارترین مجوزها را از سازمان امور اداری و استخدامی کشور گرفتیم و بنا بر آن بیش از ۵۳ هزار آموزگار ابتدایی و دبیر جذب خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی افزود: در مرحله نخست نتایج، سه برابر ظرفیت اعلام شد و در این مرحله ۶۰ هزار داوطلب معرفی شدند و اکنون بررسی مدارک و مستندات در کمیته‌ها در حال انجام است. در این بررسی، فرآیند ارزیابی تکمیلی استخدام در مراحل چهارگانه بررسی مستندات، سوابق پژوهشی و آموزشی، پزشکی و ارزیابی تکمیلی همراه با بررسی صلاحیت عمومی گزینش در حال انجام است.

رئیس اداره استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مرحله نخست در خوزستان حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای انجام بررسی‌ها معرفی شدند و همکاران بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در حال بررسی و انجام امور هستند.

وی بیان کرد: هدف ما این است که نتایج به موقع اعلام شود تا این افراد دوره مهارت‌آموزی موثر را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و به موقع و از ابتدای سال تحصیلی نیروهای باکیفیت، متعهد و انقلابی به نظام تعلیم و تربیت تزریق شوند، بنابراین این معلمان مهرماه سرکلاس درس خواهند بود.

جهان‌تیغ گفت: پیش‌بینی شده است در تابستان دوره مهارت‌آموزی موثر برگزار شود و این معلمان از ابتدای مهرماه ۱۴۰۳ به کارگیری شوند و ادامه مهار آموزی در طول سال انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر آزمون مشاغل کیفیت‌بخشی نیز برگزار شده است و نتایج آن اعلام خواهد شد. آزمون دبیری نیز ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و روند فرآیند به گونه‌ای پیش‌بینی شده است تا این افراد نیز ابتدای سال تحصیلی وارد کلاس‌های درسی شوند و نیروهای جوان و با فکر نو به آموزش و پرورش تزریق شود.

مراحل چهارگانه ارزیابی تکمیلی استخدام معلمان جدید در حال انجام است

رئیس اداره استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تلاش‌هایی که در سال گذشته انجام شده است مجوز تاریخی برای جذب نیروی انسانی را از سازمان امور استخدامی کشور گرفتیم و در مجموع حدود ۷۲ هزار نفر در گروه‌های مشاغل کیفیت‌بخشی، آموزگار ابتدایی و دبیری و هنرآموزی جذب می‌کنیم که چنین چیزی از ابتدای انقلاب تاکنون بی‌نظیر بوده است. با این کار سعی شده است بخش مهمی از نیاز آموزش و پرورش رفع شود.

وی عنوان کرد: چارچوب وزارت آموزش و پرورش در مورد نیروی انسانی تعریف شده است و با تحلیل و آسیب‌شناسی شاخص‌های انسانی، نیروی مورد نیاز استان‌ها برآورد می‌شود و متناسب با ظرفیت سازمان‌های ذی‌ربط به استان‌ها مجوز تخصیص داده می‌شود.

جهان‌تیغ گفت: خوزستان وضعیت خاصی دارد و همیشه جزو استان‌های شاخص این وزارت بوده است. با توجه به پراکندگی این استان سعی کرده‌ایم در تخصیص نیروی انسانی، خوزستان را ویژه ببینیم و در تمام مجوزها این استان پررنگ دیده شود، بنابراین در مجوز اخیر نیز این موارد مورد تایید قرار گرفته و در سهمیه تخصیص نیروی انسانی، استان خوزستان جزو سه استان برتر بوده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

در کدام کشورها در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی عزای عمومی اعلام شد ؟