تهدید موتور جستجوی OpenAI جدی‌تر شد؛ آغاز به کار یک روز پیش از برگزاری رویداد Google I/O


تهدید موتور جستجوی OpenAI جدی‌تر شد؛ آغاز به کار یک روز پیش از برگزاری رویداد Google I/O

چندی پیش بود که در خبرها دیدیم مایکروسافت و OpenAI قصد دارند یک موتور جستجوی اختصاصی و مجهز به هوش مصنوعی را راه‌اندازی کنند که پس از سال‌های رقیبی جدی برای گوگل خواهد بود. گزارشی که به تازگی در دسترس قرار گرفته نشان می‌دهد که این موتور جستجو...

چندی پیش بود که در خبرها دیدیم مایکروسافت و OpenAI قصد دارند یک موتور جستجوی اختصاصی و مجهز به هوش مصنوعی را راه‌اندازی کنند که پس از سال‌های رقیبی جدی برای گوگل خواهد بود. گزارشی که به تازگی در دسترس قرار گرفته نشان می‌دهد که این موتور جستجو قرار است تا چند روز دیگر و یک روز پیش از برگزاری رویداد مهم Google I/O 2024 کار خود را آغاز کند.

به نظر می‌رسد موتور جستجوی OpenAI که قرار است به هوش مصنوعی پیشرفته این شرکت مجهز باشد زودتر از آنچه انتظار داشتیم به مراحل نهایی توسعه رسیده است؛ چرا که گزارش‌های جدید نشان می‌دهند تنها چند روز تا آغاز به کار آن زمان باقی مانده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که OpenAI با هدف تهدید جدی‌تر گوگل تصمیم گرفته است این موتور جستجوی خود را درست یک روز پیش از برگزاری رویداد Google I/O در دسترس عموم کاربران قرار دهد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی رویترز، موتور جستجوی توسعه داده شده توسط OpenAI و مایکروسافت در روز دوشنبه 13 می (24 اردیبهشت) آغاز به کار می‌کند. انتظار می‌رود در این روز حداقل دسترسی برخی از کاربران به این موتور جستجوی مجهز به هوش مصنوعی ممکن شود. انتخاب این تاریخ برای آغاز به کار این موتور جستجو به این علت جذاب به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد یک روز بعد یعنی در تاریخ 14 می (25 اردیبهشت) مهم‌ترین رویداد خود یعنی Google I/O را برگزار کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که گوگل نیز قصد دارد در این رویداد از فناوری‌ها و قابلیت‌های جدید خود در حوزه هوش مصنوعی رونمایی کند و حتی قسمتی از رویداد Google I/O امسال به ترکیب موتور جستجوی این شرکت با هوش مصنوعی اختصاص دارد. اما به نظر می‌رسد که OpenAI قصد دارد با معرفی زودتر موتور جستجوی خود نشان دهد که آن رقیبی جدی برای گوگل و دیگر موتورهای مشابه است.

اوایل هفته جاری بود که بلومبرگر در گزارشی اعلام کرد که موتور جستجوی OpenAI به هوش مصنوعی ChatGPT مجهز است و به گونه‌ای طراحی شده که بتواند رقیبی جدی برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو باشد. در این گزارش اعلام شده بود که این موتور به کاربران اجازه می‌دهد همزمان با جستجو در فضای وب سوالاتی را از چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT بپرسند و پاسخ سوالات خود را به صورت لینک به سایت‌های خبری، ویکی‌پدیا و دیگر منابع دریافت کنند. امکان جستجو با تصاویر و همچنین دریافت پاسخ سوالات با استفاده از این اطلاعات نیز در این موتور جستجو وجود دارد.

برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند موتور جستجوی OpenAI قرار است از طریق آدرس search.chatgpt.com در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد؛ چرا که اخیراً تغییراتی در دامنه این سایت صورت گرفته است. برخی از گزارش‌ها نیز نشان می‌دهند که این موتور جستجو هم اکنون در اختیار برخی از کاربران نسخه پولی و غیر رایگان ChatGPT قرار گرفته است تا مورد تست و ارزیابی قرار بگیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نگهداری از مرغ عشق + تعیین جنسیت نر و ماده در مرغ عشق