به‌روزرسانی امنیتی و حیاتی سامسونگ برای میلیون‌ها کاربر گلکسی


به‌روزرسانی امنیتی و حیاتی سامسونگ برای میلیون‌ها کاربر گلکسی

ایتنا - سامسونگ ابتدا روی جدیدترین و گران‌ترین دستگاه‌های خود تمرکز می‌کند. دارندگان دستگاه‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر احتمالاٌ از سه ماه دیگر به بعد از آن برخوردار شوند.

یکی از راهکارهای مهمی که گوگل در نسخه امنیتی ماه آوریل خود گنجانده بود، به تازگی توسط سامسونگ در دسترس قرار گرفته است - این مشکل مودم کوالکام به طور بالقوه می‌تواند منجر به مشکل خرابی حافظه در حین هندشیک کامز ایمن شود، و چنین آسیب‌پذیری‌هایی در حافظه درها را به روی بهره‌برداری باز می‌کنند. راهکار حیاتی دیگری که در ماه مه ارائه شد بر فرآیند گزارش تغییرات گوشی (change log process) تأثیر می‌گذارد، که می‌تواند منجر به «تشدید امتیاز محلی بدون نیاز به امتیازات اجرایی اضافی» شود.

به گزارش ایتنا، طبق معمول گوگل جزئیات چندانی در اینباره منتشر نکرده است اما این شرکت می‌گوید که این برچسب بحرانی «بر مبنای تأثیری است که احتمالاً بهره‌برداری از این آسیب‌پذیری روی یک دستگاه آسیب‌دیده می‌تواند داشته باشد». چنین حمله‌ای به صورت مجزا مستلزم ایجاد وقفه در «پلتفرم و کاهش سرویسدهی آن شود»، اما آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند به عنوان بخشی از یک حمله زنجیره‌ای پیچیده‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

در روزهای آینده، کاربران گلکسی به‌روزرسانی‌هایی را که، طبق معمول، بسته به منطقه و شرکت مخابراتی در دسترس قرار می‌گیرند مشاهده خواهند کرد. سامسونگ ابتدا روی جدیدترین و گران‌ترین دستگاه‌های خود تمرکز می‌کند. دارندگان دستگاه‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر احتمالاٌ از سه ماه دیگر به بعد از آن برخوردار شوند. ساموسنگ جزئیات بیشتر را در اینجا ذکر کرده است.

به‌روزرسانی امنیتی و حیاتی سامسونگ برای میلیون‌ها کاربر گلکسی

در خبری دیگر، سامسونگ به تازگی تأیید کرده است که از زمانی که برای نخستین بار «در ماه فوریه اعلام کرد که ویژگی‌های Galaxy AI، که ابتدائاٌ برای محصولات پرچمدار S24 عرضه شده بودند، در دستگاه‌های گلکسی بیشتری از طریق به‌روزرسانی جدید One UI 6.1 در دسترس خواهند بود... 8.8 میلیون کاربر در حال دانلود و استفاده فعال از این قابلیت های Galaxy AI هستند».

سامسونگ، که اعلام کرده بود به سمت «دموکراتیزه‌سازی بیشتر هوش مصنوعی موبایل» در حال حرکت است، قصد دارد «بیش از 100 میلیون کاربر ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی آن را در سراسر جهان تجربه کنند». اکنون باید دید رقابت جدیدی که در این حوزه بین سامسونگ و اپل شکل گرفته است به کجا خواهد کشید، به ویژه با عرضه قریب‌الوقوع آی‌پدهای جدید مجهز به هوش مصنوعی.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مایکروسافت از هوش مصنوعی کوپایلوت 365 می‌تواند سالانه 14 میلیارد دلار درآمد داشته باشد