آخرین نتایج دور دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی به خانه ملت راه یافتند؟


آخرین نتایج دور دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی به خانه ملت راه یافتند؟

در حوزه ملایر احمد آریایی‌نژاد با ۲۱ هزار و ۸۵۰ رای توانست به خانه ملت راه یابد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آخرین نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

محمد اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بامداد شنبه در نشست خبری آخرین نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را به شرح زیر اعلام کرد:

*در حوزه انتخابیه آبادان از میان ۵۷۷۰۱ رای ماخوذه، جواد سعدونی زاده با ۲۵ هزار و ۱۳۸ رای و سید محمد مولوی با ۲۱هزار و ۵۷۸ رای به مجلس رای یافتند.

*در حوزه ملایر از میان ۳۵۳۷۴ رای ماخوذه، احمد آریایی‌نژاد با ۲۱ هزار و ۸۵۰ رای توانست به خانه ملت راه یابد.

*در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگینی، هادی هاشمی نیا با ۴۹ هزار و ۶۶۲ رای و رضا سپهوند ۴۵ هزار و ۹۳۴ رای به بهارستان راه یافتند.

*در حوزه انتخابیه قائم‌شهر از مجموع۱۰۳۳۰۵ رای ماخوذه، عمران عباسی کالی با ۴۲ هزار و ۲۳ رای و علی کشوری با ۳۸ هزار و ۸۳۲ رای به خانه ملت راه یافتند.

مردم ایران روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور پای صندوق رای در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تعیین می کنند.

حدود ۱۱۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و انتخابات ۸ حوزه انتخابیه (تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر) به شکل تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

تعداد آرای ماخوذه صحیح مرحله اول در حوزه انتخابیه تهران طبق اعلام وزارت کشور یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که امروز برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده حوزه انتخابیه تهران به رقابت می‌پردازند.

به روز رسانی می‌شود...


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روزنامه وطن امروز: 52 درصد مردم از زمان برگزاری انتخابات خبر ندارند