باشگاه‌داری، روی دیگر سکه بنگاه‌داری بانک‌ها


باشگاه‌داری، روی دیگر سکه بنگاه‌داری بانک‌ها

وزیر سابق اقتصاد با انتقاد از بنگاه‌داری نظام بانکی کشور، درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس توسط چند بانک گفت: به همان دلیلی که نظام بانکی نمی‌تواند بنگاه داری کند به همان دلیل هم نمی‌توانند باشگاه‌داری کند.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید شمس الدین حسینی» وزیر اسبق اقتصاد در گفتگو با بازارنیوز پیرامون واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس تهران به کنسرسیومی از بانک‌ها اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین انتقادی که درباره نظام بانکی کشور وجود دارد به موضوع ورود بانک‌ها به عرضه بنگاه‌داری بازمی‌گردد. بنگاه‌داری بانک‌ها یک اصطلاح عام محسوب می‌شود.

باشگاه‌داری، روی دیگر سکه بنگاه‌داری بانک‌ها
وزیر اسبق اقتصاد تاکید کرد: نظام بانکی ایران باید در راستای خدمت و در عین حال در جهت اعتلای اقتصاد ورزش کشور گام بردارد. ماهیت مدیریت ورزش، یک مدیریت تخصص بوده و حتی در برخی مواقع نظارت بر این حوزه پیچیده‌تر از اعمال مدیریت بر یک واحد تولیدی گسترده و یا کارخانه عظیم صنعتی می‌شود.


وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید سهام این باشگاه می‌تواند منجر به تشدید ناترازی ترازنامه بانک‌های خریدار آن‌ها شود یا خیر، گفت: خرید سهام باشگاهی مانند پرسپولیس برای آن‌ها شروع ماجراست؛ لذا نباید انتظار داشت که با تزریق پول در ورزش و خروج تخصص از آن، وضعیت مالکیت و مالی باشگاه‌ها بهبود می‌یابد.


حسینی در پایان تاکید کرد: به همان دلیلی که نظام بانکی نمی‌تواند بنگاه داری کند به همان دلیل هم نمی‌توانند باشگاه‌داری کند.

پایان پیام//


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)