موفقیت 30 درصدی IVF در مراکز درمان ناباروری کشور


۳۰ درصد از موارد آی‌وی‌اف در مراکز درمان ناباروری کشور موفقیت‌آمیز بوده است، به این خبر خوشحال شدیم. سعید کریمی امروز در نشست خبری وزارت بهداشت به مناسبت هفته ملی جمعیت اظهار کرد:...

۳۰ درصد از موارد آی‌وی‌اف در مراکز درمان ناباروری کشور موفقیت‌آمیز بوده است، به این خبر خوشحال شدیم.

موفقیت 30 درصدی IVF در مراکز درمان ناباروری کشور

سعید کریمی امروز در نشست خبری وزارت بهداشت به مناسبت هفته ملی جمعیت اظهار کرد: در گذشته سیاست کشور عدم افزایش جمعیت بود و به همین دلیل ناباروری تحت پوشش بیمه نبود اما با رویکرد کشور برای جوان شدن جمعیت، 87 مرکز درمان ناباروری سطح دوم راه‌اندازی شد و در هر دانشگاه علوم پزشکی حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح 2 وجود دارد‌.

وی با بیان اینکه زوجین نابارور در سطح دوم خدمات درمان ناباروری تخصصی را دریافت می‌کنند اما جراحی‌های ناباروری و IVF، در مراکز سطح 3 انجام می‌شود، افزود: 27 هزار و 499 مراجعه به مراکز سطح دوم درمان ناباروری داشته‌ایم و میزان موفقیت اقدامات درمانی آن‌ها برای باروری زوجین، 30 درصد بوده است.

کریمی با بیان اینکه الان 126 مرکز تخصصی سطح سه در همه استان‌ها داریم که در آنها خدمات آی‌وی‌اف انجام می‌شود‌، تصریح کرد: 90 درصد هزینه‌های بستری و سرپایی ناباروری در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. یک میلیون و 100 هزار مراجعه به این مراکز وجود داشته که 112 هزار و 683 مورد آی‌وی‌اف انجام شده که 36 هزار مورد از آن‌ها و در حدود 30 درصد از موارد، موفقیت‌آمیز بوده است.

موفقیت 30 درصدی IVF در مراکز درمان ناباروری کشور

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تدوین دستورالعمل اهدای تخمک در دستورکار وزارت بهداشت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اهدای تخمک قانونی نداشته اما اهدای جنین قانون مصوب دارد‌. اهدای جنین بیش از 20 سال است که تصویب شده است و برای اهدای تخمک لایحه‌ای آماده شده اما بحث های حقوقی دارد و باید به مجلس ارسال و تبدیل به قانون شود. برای نگهداری تخمک می‌توان از بانک تخمک استفاده کرد اما این موضوع جایگزین ازدواج نمی‌شود بلکه در مواردی به‌کار گرفته می‌شود که مثلا فرد دچار سرطان است و پیش از شیمی درمانی می‌خوهد ذخایر تخمدانی خود را حفظ کند.

وی با اشاره به آمار زایمان‌های انجام شده در مراکز درمانی دولتی نیز گفت: سال گذشته 333 هزار و 810 زایمان در مراکز دولتی به صورت رایگان انجام شده است. برای 120 نفر از کسانی که در اورژانس‌های مامایی کار می‌کنند نیز کارگاه‌های آموزشی اورژانس مامایی برگزار شده است برای270 هزار از مادران باردار درمراکز درمانی دولتی کلاس برگزار و سعی شده است که ترس مادران از زایمان طبیعی کاهش یابد. در این راستا انجام زایمان بدون درد می‌تواند تاثیدگذار باشد و بنابراین مراکز زایمان بی‌درد نیز توسعه پیدا کرده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!