کوچ اجباری 150هزار فلسطینی از رفح


کوچ اجباری 150هزار فلسطینی از رفح

اقتصادنیوز: در سایه تشدید حملات اسرائیل علیه رفح در جنوب نوار غزه، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای فلسطینیان (آنروا) امروز گزارش داد که تاکنون تنها 150هزار فلسطینی از این منطقه گریخته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کوچ اجباری ادامه دارد..اما هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و شرایط زندگی بسیار وحشتناک است..تنها امید، آتش‌بس فوری است». این بخشی از گزارش امروز آنروا درباره شرایط دشوار آوارگان فلسطینی است.این آژانس طی پستی در شبکه اجتماعی X نوشت که از روز دوشنبه پیش که ارتش اشغالگر دستور تخلیه رفح را صادر کرده تا کنون از جمعیتی که شمار آنها به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد، تنها 150 هزار نفر این شهر را ترک کرده‌اند اما واقعیت این است که با وجود تلاش این مردم برای یافتن مکانی امن، هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد که آنها بتوانند به آنجا بروند.
خبر مرتبط
شمارش معکوس مرگ آغاز شد/ تانک‌های اسرائیلی در راه رفح

اقتصادنیوز: شاهدان عینی ‌گفتند که تانک های اسرائیلی به جاده صلاح الدین در مسیر رفح رسیده‌اند.

سخنگوی دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل ینس لرکه پیشتر گفته بود که هر عملیات زمینی به معنای رنج و مرگ بیشتر برای ۱.۲ میلیون آواره فلسطینی است که در جنوبی‌ترین شهر نوار غزه و اطراف آن پناه گرفته‌اند.
خبر مرتبط
افشاگری یک مقام آگاه از علت موضع جدی آمریکا درباره حمله به رفح

اقتصاد نیوز : یک منبع آگاه مصری که نامش فاش نشده است، گزارش داد که موضع سخت آمریکا علیه اشغالگران در مورد رفح و تاخیر در ارسال تسلیحات تا حدی به اعتراض مصر به آمریکا نسبت به رفتارهای رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به خصوص عملیات در جنوب غزه و تسلط بر گذرگاه رفح مرتبط است.

هماهنگ کننده ارشد اورژانس یونیسف در نوار غزه همیش یانگ نیز دیروز با تاکید بر لزوم توقف حمله اسرائیلی به رفح خواستار ارسال فوری سوخت و کمک به نوار غزه شد و گفت که با افرادی در رفح صحبت کرده که «بسیار خسته و وحشت‌زده بودند..آوارگان و بویژه کودکان در معرض خطر بیشتری به دلیل بیماری، عفونت، سوءتغذیه و کم آبی بدن، قرار دارند».

خبر مرتبط
واکنش تند مصر به حمله به رفح/ تهدید اسرائیل با لغو توافق کمپ دیوید

مقامات مصری تاکید کردند که واشنگتن باید اسرائیل برای توقف حمله به رفح تحت فشار قرار دهد؛ در غیر این صورت توافق کمپ دیوید را لغو می‌کنند.

وی توضیح داد که خانواده‌ها در رفح فاقد امکانات بهداشتی مناسب، کمبود آب آشامیدنی و کمبود سرپناه هستند و مردم با حفر چاله در زمین در اطراف چادرها دستشویی‌های ابتدایی می سازند... و اجابت مزاج در فضای باز رو به افزایش است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حضور رحمان رحیم سریال پایتخت در جمع مو فرفری ها/چقد جذابه موهاشون+عکس